کد خبر: ۶۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴ 01 August 2015
آستارا - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا گفت : فاز نخست مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد این شهر پس از 17 سال در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب جوان روز شنبه در جمع اصحاب رسانه شهرستان آستارا افزود : با اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار از محل تبصره 22 بودجه در دولت تدبیر و امید شاهد افتتاح فاز نخست مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد در سال جاری خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست پروژه شامل سالن آمفی تئاتر 700 نفری است ، اضافه کرد : مراحل نهایی در زمینه راه اندازی سامانه موتورخانه و برق سالن ، تکمیل بخش های باقیمانده مربوط به صحنه و سقف سالن و آماده سازی فضای ورودی مجتمع با سرعت در حال انجام است که تا هفته دولت تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با تقدیر از حمایت های فرماندار و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : فاز دوم مجتمع شامل سالن کوچک تمرین نمایش ، گالری هنری ، نمایشگاه دایمی آثار هنرمندان ، اتاق برای انجمن های هنری و سالن انتظار تا نیمه نخست سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

بگفته جوان عملیات احداث پروژه مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد آستارا از سال 1377 و در زمینی به مساحت دو هزار و 345 متر مربع آغاز شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در ادامه با تبریک پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار گفت : رسانه های گروهی در راستای ترویج فرهنگ جامعه نقش و تاثیر ویژه ای دارند.

وی معرفی و تحلیل پیرامون مسائل عدیده اجتماعی را از جمله وظایف خطیر جامعه خبری عنوان کرد و گفت : رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان باید بتوانند رسالت ارزشمند خود را با سرلوحه قرار دادن اصل امانت داری به سر منزل مقصود برسانند.

جوان با بیان اینکه خبرنگاران رسانه های مختلف در راستای حفظ آرامش و وحدت در جامعه باید پیشگام شوند ، ادامه داد : اصحاب رسانه با حرکت در چارچوب قانون باید از تبلیغات زودهنگام کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی در رسانه ها خودداری کنند.

وی تنظیم شناسنامه فرهنگی شهرستان با لحاظ کردن شاخص های مختلف نظیر نیروی انسانی فعال در این حوزه ، امکانات سخت افزاری شامل مراکز فرهنگی و هنری و نیز برنامه ریزی با یک رویکرد جدید توسط شورای فرهنگ عمومی را از دیگر برنامه های آینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا عنوان کرد.

400 هنرمند آستارایی در هفت انجمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا ساماندهی شده اند.

شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار