وی مرکز داده را عنصر اصلی دولت الکترونیکی عنوان کرد و افزود: سازمان‌ها در فضای مرکز داده خدمات خود را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 27 July 2015
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: مرکز داده گیلان با متصل شدن دستگاه‌های اجرایی به صورت عملیاتی در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.
خبرگزاری فارس: مرکز داده گیلان به صورت عملیاتی افتتاح می‌شود

سیروس رضایتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه مرکز داده گیلان از 27 اردیبهشت ماه امسال آماده افتتاح است اظهار کرد: گیلان جزو هشت استان نخست راه‌اندازی مرکز داده در کشور است.

وی مرکز داده را عنصر اصلی دولت الکترونیکی عنوان کرد و افزود: سازمان‌ها در فضای مرکز داده خدمات خود را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌کنند.

رضایتی با بیان اینکه فعالیت مرکز داده نیازمند وصل شدن دستگاه‌ها از طریق کابل فیبر نوری است، تصریح کرد: دستگاه‌ها باید بستری را فراهم کنند تا مردم بتوانند از طریق الکترونیکی خدمات را دریافت کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از اختصاص یک درصد از اعتبارات عمرانی دستگاه‌ها برای ارائه خدمات الکترونیکی با ابلاغ محمدعلی نجفی استاندار خبر داد و بیان کرد: کمک‌هایی از طریق وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات برای ارائه خدمات دولت الکترونیکی به دستگاه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز داده گیلان با اتصال دستگاه‌ها به صورت عملیاتی در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون 10 دستگاه اجرایی فعالیت برای اتصال به مرکز داده استان را آغاز کردند.

رضایتی فعالیت دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات الکترونیکی را از طریق کارگروه توسعه دولت الکترونیکی در گیلان عنوان کرد و گفت: وجود زیرساخت‌های ارتباطی از موضوع‌های مهم در استان‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه ایجاد شبکه دسترسی به عهده دولت است، یادآور شد: شبکه دسترسی درون استانی در اختیار اپراتورهای بخش خصوصی است.

وی زیرساخت‌ها را در سه بخش شبکه فیبر نوری، پهنای باند و سوئیچ‌های بین استانی و بین‌المللی دانست و اظهار کرد: زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات لازم به مردم باید آماده باشد.

رضایتی با اشاره به اینکه شبکه فیبر نوری گیلان از سه مسیر به شبکه ملی و بین‌المللی وصل است، بیان کرد: گیلان از مسیر استان‌های مازندران، قزوین و اردبیل به شبکه متصل شده است.

وی به وجود 500 کیلومتر شبکه قدیمی در گیلان اشاره کرد و افزود: 430 کیلومتر شبکه جدید در استان در حال احداث است و گیلان را به شبکه ملی و بین‌المللی متصل می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه 200 کیلومتر شبکه فیبر نوری در مسیر رشت ـ آستارا در کنار شبکه قدیمی به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: شبکه فیبر نوری رشت ـ چابکسر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رضایتی از پیشرفت 50 درصدی شبکه فیبر نوری در لوشان خبر داد و گفت: مسیر مذکور به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و شبکه فیبر نوری گیلان به 930 کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

وی پهنای باند در زیرساخت دولت الکترونیکی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: پهنای باند گیلان 32 گیگابایت است و اکنون از 9 گیگابایت استفاده می‌شود و 23 گیگابایت ظرفیت خالی در پهنای باند داریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به وجود کانال‌های تلفنی و سوئیچ‌ها در استان، یادآور شد: اکنون بیش از 80 هزار کانال سوئیچ در گیلان داریم و ارتباط تلفنی ما را با استان‌های دیگر و بین‌الملل برقرار می‌کند.

رضایتی به استفاده از 21 هزار کانال در گیلان اشاره کرد و افزود: 60 هزار کانال ظرفیت خالی در استان داریم بنابراین در مجموع گیلان به لحاظ زیرساختی مشکلی ندارد و در آینده با مشکل مواجه نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه فیبر نوری می‌تواند پهنای باند گسترده‌ای را ایجاد کند، اظهار کرد: ارتباط تلفنی، رادیویی، امواج دیتا و داده مانند پیامک، اطلاعات نوشتاری، عکس و حتی فیلم و تصویر در قالب فیبرنوری امکانپذیر است.

این مسئول به امنیت کامل در شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: برنامه پنجم توسعه کشور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را موظف کرد شبکه ملی اطلاعات را تا پایان این برنامه راه‌اندازی کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان یادآور شد: تا پایان برنامه پنجم توسعه 60 درصد از خانوارها باید به شبکه ملی اطلاعات متصل ‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار