تعطیلی تمام کشتارگاه‌های سنتی دام گیلان

سهراب عاقبتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش ساماندهی ذبح در مناطق ییلاقی این شهرستان را از اهداف سفر خود به تالش عنوان کرد.
کد خبر: ۶۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳ 24 July 2015
سهراب عاقبتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش ساماندهی ذبح در مناطق ییلاقی این شهرستان را از اهداف سفر خود به تالش عنوان کرد.

وی با اشاره به تعطیلی تمام کشتارگاه‌های سنتی دام در گیلان افزود: گیلان نخستین استانی بود که تمام کشتارگاه‌های سنتی دام خود را تعطیل کرده است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان از کشتار دام‌های این استان در سه کشتارگاه صنعتی رشت‌، لنگرود و تالش خبر داد و گفت: در گیلان هیچ کشتارگاه سنتی وجود ندارد و تمام کشتارهای دام به صورت کاملا بهداشتی ذبح می‌شوند.

وی سلامت و امنیت غذایی را از اهداف تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی ذکر کرد و یادآور شد: ساماندهی کشتارگاه‌ها از دهه 70 کلید خورد و تاکنون موفق به جمع کردن تمام کشتارگاه‌های سنتی و غیرمجاز شدیم.

عاقبتی با اشاره به ذبح دام در مناطق ییلاقی خاطرنشان کرد: کشتارهایی که دور از چشم دامپزشکی انجام می‌شود سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد و می‌تواند موجب اشاعه بیماری‌های مشترک دام و انسان شود.

وی ساماندهی وضعیت کشتار در ییلاقات را از برنامه‌های دامپزشکی گیلان بیان کرد و یادآور شد: به نتیجه رساندن وضعیت ساماندهی کشتار دام در ییلاقات در دستور کار است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان یکی از بیماری‌های مشترک دام و انسان را تب کریمه‌کنگو نامید و گفت: این بیماری می‌تواند از کشتار غیرمجاز شیوع یابد.

وی بازرسی پس از کشتار دام را از دیگر اقدام‌های دامپزشکی عنوان کرد و متذکر شد: پایش مستمر و افزایش پوشش واکسیناسیون علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام و پیشگیری از وقوع بیماری‌ها در دستور کار است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار