مدیر جهاد کشاورزی املش:
خبرگزاری تسنیم: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان املش گفت: گل گاوزبان‌کاران املشی امسال هشت تن گل گاوزبان برداشت و به بازارعرضه کرده‌اند.
کد خبر: ۶۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 21 July 2015
مسعود امیربنده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در املش، اظهار داشت: از مجموع 1300 خانوار ساکن 34 روستای دهستان‌های کجید و سمام در مناطق ییلاقی، 260 خانوار بخش رانکوه این شهرستان نیز به کشت این گیاه در 13 هکتار از اراضی کشاورزی خویش اشتغال دارند.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان املش با بیان این‌‌که گل گاوزبان‌کاران املشی امسال درمجموع هشت تن گل گاوزبان به ارزش 3 میلیارد و 600 میلیون ریال برداشت و به بازار مصرف عرضه کرده‌اند گفت: این میزان نسبت به سال گذشته به لحاظ وزن تغییری نداشته ولی به لحاظ ارزش به نصف کاهش یافته است.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط مناسب برای کشت گل گاوزبان در مناطق کوهستانی، در اکثر قریب به اتفاق روستاهای ییلاقی بخش رانکوه این شهرستان گل گاوزبان کشت می‌شود که پس از برداشت محصول، توسط خریداران محلی ابتدا به بازارهای محلی و قزوین و سپس بخشی از آن به خارج از کشور صادر می‌شود.
گل گاوزبان دارای طبیعت گرم و اثر نشاط آور، مقوی برای تمام بدن و آرامش بخش است و دم کرده آن برای درمان سنگ کلیه، دفع سنگ مثانه و درمان آلرژی‌های فصلی بسیارمفید است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار