ی سهم هر سه نفر گیلانی را یک جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی اعلام کرد و یادآور شد: سهمیه مذکور باید به پنج برابر ارتقا پیدا کند. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به اینکه از هر 100 نفر گیلانی تنها دو نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند، اظهار کرد: وضعیت مذکور نگران‌کننده است.
کد خبر: ۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰ 19 February 2015
امیر محمدپور گیلانی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار کرد: برگزاری جلسه به منظور دریافت نیم‌درصد عوارض شهرداری‌ها نبوده بلکه پرداخت نیم‌درصد عوارض شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

وی پرداخت نیم‌درصد از محل دریافت عوارض به کتابخانه‌های عمومی را تکلیف قانونی شهرداری‌ها عنوان کرد و افزود: مبلغ مذکور طبق قانون باید پرداخت شود.

این مسئول با اشاره به وجود 10 کتابخانه عمومی در رشت، بیان کرد: زیربنای کتابخانه‌های عمومی گیلان 26 هزار و 322 متر مربع است و این رقم به 3 هزار و 668 متر مربع در رشت می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان به وجود 1.2 متر مربع سرانه کتابخانه به ازای هر گیلانی در استان اشاره کرد و یادآور شد: طبق برنامه پنجم توسعه کشور رقم مذکور باید به 4.6 متر مربع ارتقا پیدا کند.

محمدپور گیلانی با بیان اینکه زیربنای کتابخانه‌های عمومی گیلان در افق چشم‌انداز باید به هشت متر مربع ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: شهرستان رشت جزو پایین‌ترین سرانه کتابخانه‌های عمومی در گیلان است.

وی سهم هر سه نفر گیلانی را یک جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی اعلام کرد و یادآور شد: سهمیه مذکور باید به پنج برابر ارتقا پیدا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به اینکه از هر 100 نفر گیلانی تنها دو نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند، اظهار کرد: وضعیت مذکور نگران‌کننده است.

محمدپور گیلانی به اعتراض نسل سوم انقلاب در تغییر نگاه به مقوله کتابخوانی اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در کتابخانه‌ها باید ارتقا پیدا کند.

وی از تجهیز کتابخانه‌های عمومی گیلان به پیشرفته‌ترین تجهیزات ارتباطی خبر داد و بیان کرد: ماهانه 100 عنوان نشریه در کتابخانه‌های عمومی استان در اختیار علاقه‌مندان گذاشته می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان وضعیت موجود را میراث گذشتگان دانست و تصریح کرد: موظف هستیم مشکلات را برطرف کنیم.

محمدپور گیلانی با اشاره به ایجاد قرارگاه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی گیلان، گفت: کارشناسان در حوزه ترویج مطالعه به‌ویژه در بخش کودکان فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر تشکیل برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی، خاطرنشان کرد: سالانه باید 42 انجمن در کتابخانه‌های عمومی رشت برگزار شود و از ابتدای سال جاری تاکنون 10 جلسه برگزار شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان به قابلیت‌های بسیار خوب در ایجاد کتابخانه‌های روستایی اشاره کرد و یادآور شد: احداث کتابخانه‌های عمومی با زیربنای 120 تا 150 متر در روستاهای گیلان پیگیری می‌شود.

محمدپور گیلانی با اشاره به طلب چهار میلیارد تومانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان از شهرداری رشت، اظهار کرد: پرداخت مطالبات مذکور آغاز شده است.

وی به وضعیت کتابخانه مرکزی رشت اشاره کرد و گفت: مدت 13 سال است که کتابخانه مذکور نیمه‌کاره رها شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار