استعفا، حرکت به سوی بهارستان

با نزدیک شدن به زمان شروع تبلیغات انتخاباتی و پایان زمان استعفا سمت های دولتی اشخاص مستعفی استان بوشهر نیز مشخص شدند. اما سوال مهم که به وجود می آید این است که نمایندگی در مجلس شورای اسلامی برای چیست که ممکن است یک شهردار نیز برای رسیدن به آن از سمت اجراییش استعفا دهد؟
کد خبر: ۵۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 06 July 2015
تابناک بوشهر: با نزدیک شدن به زمان شروع تبلیغات انتخاباتی و پایان زمان استعفا سمت های دولتی اشخاص مستعفی استان بوشهر نیز مشخص شدند. اما سوال مهم که به وجود می آید این است که نمایندگی در مجلس شورای اسلامی برای چیست که ممکن است یک شهردار نیز برای رسیدن به آن از سمت اجراییش استعفا دهد؟
مهمترین موضوع برای رسیدن به نمایندگی در مجلس این است که بعد از رسیدن به این عنوان از بالاترین مقام اجرایی استان تا شهرداران باید با نماینده استان تعامل داشته باشند. در کلام ساده تر نماینده مجلس می تواند مرجع سیاست های هر استان باشد. نبابراین رسیدن به این سمت ارزش استعفا مقام شهرداری را دارد.
براساس ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی کسانی که قصد کاندیداتوری انتخابات مجلس را دارند، هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایط زیر باشند:

۱ - اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران. (داوطلبان نمایندگی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مذکور مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت العقیده باشند.)
۲ - تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
۳ - ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه.

براساس جدیدترین آمار از بوشهری هایی که از سمت های خود استعفا داده اند می توان به افراد زیر اشاره کرد:
نعمت‌الله سبحانی             بوشهر        مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری بوشهر
محمدباقر     سعادت         بوشهر        مشاور استاندار بوشهر
مجید     حسینی‌کنگانی     بوشهر        مشاور استاندار بوشهر
قیصر     صالحی               بوشهر          مشاور استاندار بوشهر
عادل     دهدشتی            بوشهر     معاون فرماندار دشتستان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار