مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان
رشت - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از صدور احکام اعضای انجمن مفاخر استان از سوی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۵۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 04 July 2015
فیروز فاضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به منظور معرفی و بزرگداشت عالمان و متفکران عرصه فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و احیا و انتشار آثار ارزنده آنان و همچنین معرفی آثار فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و نقش و سهم ایرانیان در اعتلا و ارتقای آن تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: تعداد اعضای هیات امنای شعب انجمن در مراکز استان ها، هفت نفر است که به مدت دو سال بعنوان اعضای ثابت آن تعیین می شوند.

وی تصریح کرد: اعضای یادشده در گیلان را نماینده ولی فقیه در گیلان ، استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس مجمع نمایندگان استان و سه نفر اعضای هیات امنا به ترتیب احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان ، سید احمدعلی میرابراهیمی معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و فریدون نوزاد محقق و گیلان شناس تشکیل می دهند.

فاضلی افزود: وظیفه اصلی انجمن یادشده شناسایی و تجلیل از افراد شاخص فرهنگی و علمی و حمایت از تدوین آثار فرهنگی شاخص است.

وی بیان کرد: دبیر هیات امنا به منظور پیگیری امور جاری انجمن ، یک نفر را بعنوان رئیس دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر استان تعیین می کند.

در حکم صادره از سوی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان آمده است: با توجه به تاسیس شعبه این انجمن در استان گیلان در راستای تحقق ماده 2 آیین نامه و تشکیلات اجرایی شعبه این انجمن در مرکز آن استان و با عنایت به شخصیت علمی و توانمندی های فرهنگی حضرتعالی در عرصه های اجتماعی ، جنابعالی را به عنوان دبیر هیات امنا انجمن آثار و مفاخر فرهنگی آن استان منصوب می نماید.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، احکام اعضای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان که از سوی دکتر مهدی محقق رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی امضا شده است، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تقدیم می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار