رئیس کل بازرسی گیلان
رئیس کل بازرسی گیلان تعرض و تخریب جنگل را یک معضل مهم دانست و گفت: منابع طبیعی گیلان در خطر تهدید است.
کد خبر: ۵۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 29 June 2015
سیف‌الله مسرور پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه با تشریح عملکرد یک ساله بازرسی کل گیلان اظهار کرد: در گیلان با چالش‌های زیادی مواجه هستیم که مهم‌ترین آن در بحث تعرض به منابع طبیعی و جنگل‌ها است.

وی با بیان اینکه در اسفند سال گذشته مقام معظم رهبری پیرامون حفاظت از منابع طبیعی سخنان راهگشایی فرمودند، تصریح کرد: ایشان حجت را بر ما تمام کردند و بر مسئولیت ما مبنی بر حفظ و حراست از منابع طبیعی افزوده شد.

رئیس کل بازرسی گیلان ادامه داد: گیلان دارای اراضی محدود و حاصل‌خیز و در معرض تجاوز است و تخریب و تعرض جنگل یک معضل مهم به شمار می‌رود که در جریان بازرسی‌ها به آن پرداخته شد.

این مسئول با اشاره به اینکه بازرسی به صورت خاص وارد بحث منابع طبیعی شده است، گفت: عوامل مختلف تعرض به جنگل‌ها وجود دارد، یکی اینکه برخی مردم حساسیت گذشته را نسبت به منابع طبیعی ندارند که این مسئله یک معضل است.

مسرور بخش دیگر از عوامل تخریب جنگل‌ها را ضعف مسئولیت‌های مربوطه دانست و تصریح کرد: بخش دیگری از عوامل مربوط به ضعف امکانات و عدم‌کارایی ساختار اداری است.

وی با اشاره به اینکه مسئولانی که مسئولیت حفاظت از جنگل‌ها را دارند ساختار مناسبی پیش‌بینی نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: مسئولان امکانات لازم در اختیار ندارند، این بی‌توجهی‌ها موجب تعلل برخی مدیران در مقابل حفاظت از جنگل‌ها شده است.

بازرس کل گیلان منابع طبیعی و جنگل‌های این استان را تجارت پرسود خواند و یادآور شد: هر روز تعرض به منابع طبیعی افزایش می‌یابد و مقابله با این امر نیازمند عزم ملی است.

وی یکی از دغدغه‌های مهم را مربوط به جمع‌آوری و امحای پسماند دانست و گفت: این مسئله محیط زیست را با خطر مواجه می کند.

مسرور تصریح کرد: 300 تن پسماند عفونی اخیراً در مدخل ورودی شهر رشت رها شده بود که مسئولان را مجبور کردیم نسبت به امحای آنها اقدام کنند و اکنون روزی سه تن امحا می‌شود.

این مسئول وضعیت کارخانه‌های پسماند را نامناسب خواند و متذکر شد: معضل اساسی در زمینه پسماند در گیلان وجود دارد که این استان را تهدید می‌کند.

بازپرس کل گیلان در بحث دستگیری‌های مدیران و کارمندان متخلف یادآور شد: سال گذشته 47 نفر از مدیران تحت تعقیب اداری قرار گرفتند که 41 نفر کارکنان، 13 شهردار و 21 نفر اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که به مراجع قضایی و تخلفات اداری معرفی شدند.

وی از ارائه 15 گزارش هشداردهنده منابع طبیعی خبر داد و خاطرنشان کرد: این گزارش نقش موثری در کاهش تخلفات دارد و موجب اعتماد خاص و ویژه مدیران ارشد نسبت به بازرسی دارند.

مسرور جلوگیری از اختلاس 40 میلیارد تومانی و تشکیل 50 پرونده تخلف تغییر کاربری و... را از دیگر اقدام‌های اداره کل بازرسی گیلان در سال گذشته عنوان کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کشاورز حامی محیط زیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
با سلام مسول محترم چرا هیچکس جلوی تخریب باغات کشاورزی مردم روستای خرشتم املش که درمنطقه کومله لنگرود قرار دارد رانمیگیرن که توسط یه پیمانکار گولکویستی که بادادن رشوه به بعضی از کارمندان درادارات که حتی شکایت به بازرسی استان هم دادیم که متاسفانه گفتن 2 ماه طول میکشه تا جواب نامه را بدهیم لطفا پیگیری بفرمایدماوزمینهای کشاورزی ما را ازدست این افراد نجات دهید ممنون
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
دستگیری یکی از کارکنان منابع طبیعی املش درحین گرفتن رشوه توسط نیروی امنیتی دررودسر به نام الف یک هفته قبل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار