نماینده مردم صومعه‌سرا عنوان كرد:
گفتنی است، اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری نیز حمیدرضا خصوصی ثانی چنین صحبت های را در مراسمات مختلف نسبت به برخی از خبرنگاران در صومعه‌سرا داشت که در همان زمان با واکنش صریح کانون فعالان رسانه ای این شهرستان صومعه‌سرا مواجه شد.
کد خبر: ۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷ 10 February 2015
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در جریان مراسم جشن انقلاب که در مسجد جامع روستای قاضده و کلسر برگزار شد، به تشریح برخی از خدمات صورت گرفته در این شهرستان پرداخت و اصلی ترین صحبت های وی پیرامون پروژه بزرگ آب رسانی به  صومعه‌سرا و همچنین جذب  ۱۵۰میلیارد تومان بودجه – به گفته وی این مقدار بودجه به اندازه ی بودجه های ۲۰ سال اخیر برای این شهرستان است-  برای این شهرستان پرداخت.

حمیدرضا خصوی ثانی در ادامه گفت: بعضی از کاسه لیسان که اسم خود را خبرنگار گذاشته اند، این دلالان واسطه باز، بی حرمت بی هویت این شهرستان یک کلام از خدمات صورت گرفته را نمی نویسند و خاک عالم بر سرشان، این ها ایادی استکبار هستند.

گفتنی است، اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری نیز حمیدرضا خصوصی ثانی چنین صحبت های را در مراسمات مختلف نسبت به برخی از خبرنگاران در صومعه‌سرا داشت که در همان زمان با واکنش صریح کانون فعالان رسانه ای این شهرستان صومعه‌سرا مواجه شد.

در ادامه خلاصه ای از دو بیانه این کانون که تا حدود زیادی مرتبط به وضعیت این روزهای نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی است را مرور خواهیم کرد:

 شاید در تاریخ نه چندان طولانی شهرستان شدن صومعه سرا این نخستین بار باشد که یکی از مسئولین در جایگاه نماینده مردم و وکیل آنها در یک جلسه رسمی و در جمع کثیری از مسئولین و خبرنگاران از الفاظ فوق العاده نامناسب و زننده استفاده کرده باشد و تا بدین حد حاشیه ساز شده باشد.

استفاده از جملات و کلماتی با معانی زشت نظیر مزدور، نفهم، بی غیرت، بی شرف و … با کمی تغییر در لفظ همه کلماتی هستند که حتی عامه مردم در کوچه و بازار از ادای آنها شرم دارند اما جلسات اداری و همایشهای رسمی محلی برای استفاده از این کلمات توسط آقای نماینده است! و بدتر از همه استفاده از کلماتی نظیر منافق و غیرت فروش که استفاده از آن برای مومن مسلمان جرم سنگینی است ولی احتمالاً برای وی خالی از اشکال و پیگیری قضایی است!

اما آقای خصوصی بخاطر داشته باشید که نه شما به عنوان خادم و خدمتگزار به این مردم خط قرمز نظام و مصون از هر انتقاد در برابر تخلفات هستید و نه خبرنگاران بخاطر انتقاد از شما منافق و منحرف و اصحاب فتنه! و اگر بخاطر بیاورید رفتارهای غیر متعارف خود را در انتخابات هشتم و زمان اعلام نتایج آن که موجب رد صلاحیت اولیه شما در کاندیداتوری مجلس نهم شد و قطعاً رافت نظام و توصیه های اکید رهبر معظم انقلاب به شورای نگهبان در جهت حداقل سخت گیری برای تایید صلاحیتها شامل حال شما شد و هیچگاه به عنوان اصاحب رسانه به آن صحبتها و رفتارهای شما در دوره های گذشته پرداخته نشد و با فرض بر اینکه اعتقاد مردم کوچه و بازار که در این انتخابات نیز رفتار ساختار شکنانه ای نظیر خرید و فروش رای و … هم صحت نداشته باشد با در نظر گرفتن اشتباهاتی نظیر انتصابات اقوام و دخل و تصرف غیر متعارف و غیر قانونی در امور اجرایی شهرستان، حقی هم ندارید که خود را معصوم و عاری از هر اشتباه و خط قرمز نظام و منتقدین خود را منافق، فتنه گر و غیرت فروش قلمداد کنید!

با اینحال حتی اگر شما در باب پاره ای از انتقادات حقی هم داشته باشید تمام رسانه های شهرستان علناً آمادگی خود را برای انعکاس نظرها و مطالب شما اعلام کرده و تا کنون بیشتر اخبار مثبت پیرامون شما را هم منعکس کرده اند و شایسته نبوده و نیست یکجانبه و به دور از مرز اخلاق و قانون خبرنگاران را با الفاظ و کلماتی ناشایست خطاب کرده و آنها را بی دلیل متهم نمایید. 

البته اصحاب رسانه و جامعه خبری شهرستان علی رغم همه فشارها، ناملایمتیها و باران توهین ها رسماً شکایتی علیه ایشان مطرح نخواهد کرد اما از مقام دفاع از حقوق مردم این خطه و روشنگری برای جلوگیری از تخلفات و کج رویها نیز بخاطر این تهدیدها عقب نخواهد کشید ولی انتظار این است که مدعی العموم و مراجع ناظر هم بخاطر دفاع از شان مردم و اصحاب همیشه مظلوم رسانه در مقابل این رفتارها و هزینه از آبروی نظام برای توجیه تخلفات و فشار به منتقدین و جلوگیری از استمرار توهین ها و صحبتهای هنجار شکنانه ساکت ننشینند، و شاید هم برای بازدارندگی این نمونه خاص که تواتر و تعدد نیز بر آن مترتب شده و آقای خصوصی هراز گاهی بر خود لازم می بیند که حمله‌ای به اهالی رسانه داشته و آنها را مورد تندی بیرحمانه و غیر مودبانه خود قرار دهد لازم باشد که فکری اندیشیده شده و هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان وارد عمل شده و در دفاع از شان مجلس و در احترام به مردم این وضعیت را بررسی نماید.

آنچه مشخص است لازمه نمایندگی داشتن اخلاق نمایندگی، روحیه خدمت، تعظیم و کرنش در برابر مردم است و افرادی به غیر از این مشخصات و اخلاق به گفته بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاهی در کشور نخواهند داشت و متاسفانه با اینکه اعضای خانواده ایشان از جمله فرزند وی دریافته که فرزند چه کسی با چه جایگاهیست ولی خودشان این موضوع را به درستی درک نکرده اند و برخی درگیریها در روستاهای شهرستان که در اینجا بدانها نمیپردازیم و مسائل اخیر دقیقاً نمایانگر همین مطالب است. 

با اینحال شاید صحبتهای آقای فرماندار در روزهای ابتدایی حضور خود در این شهرستان بهترین پاسخ به نماینده محترم می تواند باشد که گفتند: مردم شهرستان صومعه‌سرا از تبعیض رنج می‌برند و باید تلاش شود تا تبعیض در شهرستان به حداقل ممکن برسد. و انصافاً ایشان در این یک جمله تمام دلمشغولیها و نگرانیهای مردم شهرستان، خبرنگاران و مسئولین نسبت به فامیلبازیها و باندبازیها را یکجا بیان کردند.

اما جناب آقای خصوصی رفتار غیر متعارف شما در جلسات مختلف  نشان داد همانند صحبتهایی که امروز حتی از کنار شما زمزمه میشود در میانه راه بریده اید و کنترل امور به واسطه رفتار خارج از عرف از دست شما خارج شده و خیلی زود به انتهای راه رسیده اید اما تا دیر نشده به راه حق و درست بازگردید و افکار و زبان خود را اصلاح کنید تا شایسته آرا و اعتماد این مردم و این شهرستان باشید و همواره خدا را ناظر بر رفتار و کردار خود قرار دهید و بپذیرید همه ما و حتی شما زیر سایه این نظام خدمتگزار این مردم که ولی نعمتان این انقلاب و این کشورند بوده و هستیم.

قطعاً خبرنگاران شهرستان نیز از جوانان پاک و تحصیل کرده شهرستان بوده و هستند و همانند بسیاری دیگر از دلسوزین این نظام هدف و قلمشان خدمت به آرمانهای این انقلاب و مردم آن بوده و در این راه و جهت اطلاع رسانی و شفاف سازی امور شهرستان برای جلوگیری از تخلفات و صیانت از آرمانهای امام راحل قدم برمیدارند.

در باب حق انتقاد و نظارت مردم بر مسئولین نیز دیدگاه و بیانات امام خمینی قدس‏‌سره بنایانگذار نظام اسلامی روشنگر راه ما و همه مردم و مسئولین خواهد بود:

در دیدگاه امام خمینی قدس‏‌سره همه اقشار مردم موظفند در چارچوب قوانین اسلامى بر امور نظارت داشته و امر به معروف و نهى از منکر کنند، ایشان در اوایل نهضت چنین ویژگیه‏اى را براى جامعه اسلامى پیش‏بینى مى‏کنند: جامعه فردا، جامعه‏اى ارزیاب منتقد خواهد بود که در آن تمامى مردم در رهبرى امور خویش شرکت‏ خواهند جست.

و بعد از پیروزى انقلاب نیز به آن سفارش میفرمایند: این یک سفارش عمومى است… با کمال دقت ملاحظه کنید که کسانى به عنوان اسلام، به عنوان مسلمین، به عنوان معممین، یک قدم خلاف بر ندارند که خداى نخواسته چهره اسلام و کشور را برخلاف آنطورى که هست، قبیح نشان بدهند. این در نظر من از همه چیزها اهمیتش بیش‏تر است و مسئولیت‏اش هم بیش‏تر… همه و همه موظفند که نظارت کنند بر این امور. نظارت کنند، اگر من یک پایم را کنار گذاشتم، کج گذاشتم ملت موظف است که بگویند پایت را کج گذاشتى، خودت را حفظ کن…

اگر دیدند که یک کمیته‌‏اى خداى ناخواسته برخلاف مقررات اسلام دارد عمل مى‏کند، کشاورز باید اعتراض کند، بازارى باید اعتراض کند، معممین و علما باید اعتراض کنند… اسلام گفته برو به او بگو، نهى کن، بایستد در مقابلش، بگوید این کارت انحراف بود، نکن. 

فرمایشات امام خمینى قدس‏‌سره هیچ بهانه‌‏اى براى خرده‌‏گیران در باب لزوم رعایت‏ حق مردم باقى نگذاشته است. توصیه‌‏هاى ایشان سرتاسر حکایت از لزوم توجه به مردم و سپاسگزارى و خدمتگزارى به آن‏ها است. ایشان هر مقامى و پستى را فقط مسؤولیتى مى‏داند که هدف از آن خدمت‏ به خلق خداست. دیدگاه امام قدس‏‌سره ‏از سوى شاگردان و پیروانش در اصل ۵۶ قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران چنین تجلى یافته است:

حاکمیت مطلق برجهان و انسان از آن خداست و هم او، انسان را بر سرنوشت اجتماعى خویش حاکم ساخته است. هیچ‏کس نمى‏تواند این حق الهى را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد یا گروهى خاص قرار دهد و ملت این حق خدا داد را از طرقى که در اصول بعد مى‏آید اعمال مى‏کند.در اصل ۱۰۷ قانون نیز آمده است: حتی رهبر در برابر قوانین با سایر افراد کشور مساوى است، و اصل آزادی بیان و آزادی در بیان انتقادات نیز از اصول اصلی قانون اساسی به عنوان حق مردم بوده و هست.

 حال آنکه امروز و به واسطه مردمی بودن این نظام مقدس حتی رئیس جمهور خود را خط قرمز نظام در برابر انتقادات تلقی نکرده و به صراحت خواستار نقد و فعالیت رسانه ها در این حوزه جهت شفاف سازی میشوند و قطعاً بیانات روشن حضرت امام خمینی (ره) نیز مبین و تایید کننده همین رفتار است.

اما درباره نحوه عملکرد رسانه ها و خبرنگاران و صحبتهای نماینده محترم شهرستان درباره آنها قطعاً افکار عمومی و مردم بهترین داور و قضاوت کننده خواهند بود و گذشت زمان این موضوع را به روشنی به اثبات خواهد رساند.

و در پایان از آقای خصوصی میخواهیم کمی هم به میان مردم رفته و این مشکلات و انتقادات را از زبان آنها جویا شوند تا متوجه شوند که چند درصد این انتقادات در رسانه ها منعکس گردیده و باز در کنار همه این ناملایمتیها، توهین ها و تهدیدها به جد خواستار تغییر رویه و دیدگاه ایشان و عذرخواهی صریح ایشان از اصحاب رسانه بوده و امیدواریم به جایگاه اصلی خود به عنوان نماینده همه مردم و حمایت از همه اقشار از جمله خبرنگاران بازگردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار