وی بخش نخست این مجموعه تفریحی بعنوان یکی از مناسبترین طرح های شنای شمال کشور، تابستان امسال آماده بهره برداری گردشگران است.
کد خبر: ۳۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 19 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، رضا مسرور اظهار کرد: این طرح گردشگری با آخرین استانداردها و الزامات خدمات و تسهیلات گردشگری به منظور بالابردن ضریب ایمنی گردشگران در بهره گیری از مواهب طبیعی دریای خزر، توسعه ورزش های آبی - ساحلی، بالا بردن سطح امکانات و تسهیلات قابل ارائه به گردشگران و ارائه الگویی مناسب از طرح های ساحلی -گردشگری از دی ماه سال گذشته در حال اجرا است.

وی بخش نخست این مجموعه تفریحی بعنوان یکی از مناسبترین طرح های شنای شمال کشور، تابستان امسال آماده بهره برداری گردشگران است.

مسرور همچنین با تأکید بر اهمیت وجود مرکز همایش و نمایشگاهی در منطقه آزاد انزلی بعنوان عاملی برای کمک به رونق تجارت فرامنطقه ای استان و کشور خواستار شتاب در روند ایجاد این طرح و بهره برداری از آن تا پایان سال شد. 

وی یادآور شد: سازمان منطقه آزاد انزلی در حال احداث دو بوستان در منطقه طالب آباد و چپرپرد به منظور افزایش سرانه فضای سبز و گردشگری در سطح منطقه، توسعه امکانات و خدمات تفریحی برای آرامش و تفریح ساکنان محدوده منطقه و بهبود منظر شهری است.

مسرور با اشاره به این که مجتمع بندری کاسپین و تقاطع غیرهمسطح شهید نامجوی از دیگر طرح های مهم در حال احداث توسط سازمان منطقه آزاد انزلی است، افزود: تقاطع غیر همسطح شهید موسی نامجوی ماه آینده با حضور مقام های کشوری و استانی و خانواده شهید نامجوی به طور رسمی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است ؛ کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی ، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی بیمه ای در این منطقه ، علاوه بر مزایای قانونی همچون امکان مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه از اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی تولیدی ، فعال سازی پروژه های راکد عمرانی ، بورس کالای منطقه ، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر اقدامات موثری انجام داده که زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار