کد خبر: ۳۲۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸ 12 November 2016
تابناک: استاندار گیلان از افتتاح راه‌آهن رشت- قزوین تا پایان دولت یازدهم در شش ماه نخست سال 96 خبر داد.

محمدعلی‌نجفی امروز در گردهمایی مدیران ارشد وزارت‌صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مساحت 14 هزار و 700 کیلومتری گیلان اظهار کرد: گیلان دارای 2.5 میلیون نفر جمعیت بوده و سومین استان پر تراکم کشور محسوب می‌شود.

وی به رتبه دوم گیلان با 2.4 درصد جی.دی.پی بین استان‌های کشور اشاره کرد و افزود: گیلان از طریق دریای خزر با کشورهای آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان همسایه است.

استاندار گیلان وجود منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی در آستارا را از ظرفیت‌های این استان دانست و تصریح کرد: زیرساخت‌های اساسی برای توسعه گیلان آماده شده است.

نجفی از افتتاح راه‌آهن رشت‌- قزوین تا پایان دولت یازدهم در شش ماه نخست سال 96 خبر داد و گفت: شهرک صنعتی سفیدرود با 750 هکتار و شهر صنعتی رشت در این شهر ایجاد شده است

وی با بیان اینکه در گیلان 2 هزار و 800 مگاوات برق تولید می‌شود، افزود: ظرفیت بنادر گیلان سالانه 11 میلیون‌تن بوده و به‌زودی به 17 میلیون تن می‌رسد و در چهارسال آینده به 35 میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر نمایندگی توسعه دریایی یادآور شد: دفتر نمایندگی توسعه دریایی گیلان تا سال آینده در استان راه‌اندازی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در مراسم گفت: از سال 92 مبلغ 25 هزارمیلیارد ریال سرمایه‌گذاری در گیلان انجام و تعداد 650 واحد تولیدی در این مدت افتتاح شده است.

علی منتظری با اشاره به اینکه کار گروه رفع موانع تولید در گیلان تشکیل شده است، تصریح کرد:  مشکلات واحدهای صنعتی در این کار گروه بررسی و برای برطرف کردن آن اقدام می‌شود.

این مسئول همسایگانی با کشورهای حاشیه دریای‌خزر را از ویژگی‌های گیلان در توسعه مبادلات بازرگانی دانست و ادامه داد: واحدهای دارویی، بهداشتی، فولاد و... در گیلان ایجاد شده و تعداد 2 هزار و 600 واحد تولیدی در استان فعال هستند.

وی وجود جنگل‌های انبوه، برخورداری از منابع اولیه، برخورداری از سیلوها و مراکز آموزش عالی را از زیرساخت‌های توسعه در گیلان دانست و خاطرنشان کرد: وجود منطقه آزاد و بندر انزلی با 10 پست اسکله در رونق بازرگانی در گیلان بسیار تاثیرگذار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار