مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان:
کاظم لطفی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت مدار دوم تصفیه‌خانه سنگر در فروردین‌ماه امسال اظهار کرد: فاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه مذکور در حال انجام است که یکی از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه‌های شمال کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 03 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ،کاظم لطفی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت مدار دوم تصفیه‌خانه سنگر در فروردین‌ماه امسال اظهار کرد: فاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه مذکور در حال انجام است که یکی از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه‌های شمال کشور محسوب می‌شود.

وی به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه سنگر در سه سال آینده اشاره کرد و افزود: تصفیه‌خانه مذکور طبق برنامه‌زمان‌بندی صورت گرفته وارد مدار می‌شود.

لطفی از بازسازی فاز نخست تصفیه‌خانه سنگر خبر داد و تصریح کرد: در چهار سال آینده، 6 هزار لیتر آب بر ثانیه از طریق رودخانه سد شهر بیجار وارد تصفیه‌خانه سنگر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه تامین آب مطمئن و پایدار 2.5 میلیون نفر جمعیت استان از طریق تصفیه‌خانه سنگر از برنامه‌های این شرکت است، تصریح کرد: گیلان از استان‌های پیشرو در تامین آب شرب محسوب می‌شود و برنامه مدونی در این زمینه تهیه شده است.

وی به برنامه‌ریزی برای تامین آب پایدار گیلان در پنج سال آینده اشاره کرد و گفت: 70 درصد از جمعیت شهرهای رشت، انزلی، شرق، غرب نزدیک و غرب دور استان از آب تصفیه‌خانه بزرگ سنگر استفاده می‌کنند.

*احداث تصفیه‌خانه تالش در حال انجام است

لطفی با اشاره به اجرای عملیات تصفیه‌خانه شهر تالش خاطرنشان کرد: احداث تصفیه‌خانه مذکور توسط شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان در حال انجام بوده، ضمن اینکه بخش انتقال انجام شده و یکی از چاه‌ها وارد مدار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه صومعه‌سرا در دهه فجر سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: اردیبهشت‌ماه جاری عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فومن به اتمام می‌رسد و خردادماه امسال افتتاح می‌شود.

وی از بهسازی تصفیه‌خانه شهرهای رودسر و املش خبر داد و اظهار کرد: آب تصفیه‌خانه مذکور از چشمه‌های سفیدآب تامین می‌شود.

لطفی با بیان اینکه تامین آب پایدار برای شهرهای شرق گیلان از سد پلرود پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در افق 50 ساله آب شرب استان با بهره‌برداری از سدها و تصفیه‌خانه‌های گیلان تامین شده است و دغدغه تامین آب را برای سال‌های آینده نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان تهیه و بهره‌برداری از پروژه‌های اضطراری را از سیاست‌های وزارت نیرو عنوان کرد و افزود: وزارت نیرو برنامه‌های خوبی در گیلان در حال اجرا دارد.

وی با اشاره به احداث چاه «فیلمن» در بستر رودخانه مرزی آستارا تصریح کرد: امسال با اتمام خط انتقال آب رودخانه «آق‌چای» به تصفیه‌خانه بهارستان ظرفیت تامین آب در آستارا 2.5 برابر می‌شود.

لطفی به تامین آب شهرهای ماسال و رضوانشهر از طریق چاه عمیق اشاره کرد و افزود: حفر چاه عمیق در بستر رودخانه کرگانرود در تالش مراحل پایانی عملیات اجرایی را می‌گذراند و به‌زودی وارد مدار می‌شود.

*اجرای طرح آبرسانی به شهرهای جنوبی گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه طرح‌های آبرسانی به شهرهای رودبار، لوشان، منجیل و رستم‌آباد طبق برنامه‌ زمان‌بندی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: لوشان از شهرهایی محسوب می‌شود که زودتر در تنش آبی قرار می‌گیرد و اکنون چاه «فیلمن» در این منطقه حفر شده و خط انتقال آن در حال انجام است.

وی تامین آب شهر لوشان را نیازمند تامین برق خواند و یادآور شد: تیرماه امسال چاه «فیلمن» شهر لوشان با تامین برق مورد نیاز وارد مدار می‌شود.

لطفی با تاکید بر مدیریت مصرف آب در رودبار اظهار کرد: تولید آب در رودبار دو برابر نیاز جمعیت این شهر است، زیرا تابستان مصرف آب در رودبار به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از اصلاح شبکه‌های توزیع و انتقال آب در شهرهای رودبار خبر داد و خاطرنشان کرد: چاه «فیلمن» برای تامین آب شهر رستم‌آباد حفر شده و احداث مخزن برای تامین آب مورد نیاز این شهر در حال انجام است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار