کد خبر: ۳۰۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 26 September 2016
تابناک: مدیرکل بهزیستی گیلان اظهار کرد: گیلان همچنان پیرترین جمعیت کشور را داراست و ۱۱.۸ درصد جمعیت آن را افراد سالمند تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محمدرضا پارسی، مدیرکل بهزیستی گیلان امروز(5 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به هفته تکریم منزلت سالمند گفت: طبق آمار مرکز آمار کشور، گیلان همچنان پیرترین جمعیت کشور را داراست و 11.8 درصد جمعیت آن را افراد سالمند(بالای 60 سال ) تشکیل می دهند.

 

وی توجه به بهداشت سالمندان و نیازهای حمایتی و خدماتی این قشر را اولویت بهزیستی دانست و اظهار کرد: میانگین طول عمر و امید به زندگی در ایران 74 سال است که این افزایش رابطه مستقیمی با ارتقاء سطح بهداشت دارد.

 

پارسی با بیان اینکه سالمندان سرمایه های کشور هستند افزود: این افراد دارای تجارب، دانش و توانایی های بسیار هستند که باید بستری ایجاد شود تا سالمندان در محیط خانواده زندگی مولدی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه حدود 300 هزار سالمند گیلانی در بانک اطلاعات بهزیستی ثبت شده اند، نگه داشت سالمند در محیط خانواده را رویکرد بهزیستی دانست و تصریح کرد: در این راستا مراکز ویزیت در منزل با هدف ارائه خدمت به سالمندان در درون خانواده ها تشکیل شد.

 

پارسی ادامه داد: در حال حاضر 300 سالمند توسط مراکز ویزیت در منزل تحت پوشش قرار داده شده و در درون خانواده با نظارت بهزیستی نگهداری می شوند.

 

وی با اشاره به فعالیت 12 مرکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان در سطح استان اذعان کرد: از این تعداد 6 مرکز در شهر رشت و مابقی در سطح استان فعالیت می کنند که به یک هزار و 100 سالمند خدمات می دهند.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان افزود: دو مرکز روزانه در لاهیجان و انزلی 40 نفر را تحت پوشش قرار داده است که در این مراکز خدمات روزانه به سالمند ارائه شده و سالمند در محیط صمیمی خانواده زندگی می کند.

 

وی افزایش مراکز روزانه را از سیاست های بهزیستی جهت تکریم سالمند دانست و اظهار کرد: بهزیستی جهت نگهداری سالمند در مراکز شبانه روزی 500 هزار تومان و در مراکز روزانه 340 هزار تومان پرداخت می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار