بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
تابناک / تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۲۸۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 02 September 2016
تابناک / تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

 
نقش نکونام در جنجال شب گذشته!
 

قطری‌ها از رفتار جواد نکونام بعد از به ثمر رسیدن گل قوچان نژاد خشمگین هستند و خواستار محرومیت دستیار کارلوس کی‌روش شدند.

الشرق نوشت: جواد نکونام، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران که برای نخستین بار به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش روی نیمکت ایران نشسته بود بعد از گل نخستی که قوچان نژاد به ثمر رساند به طرف نیمکت قطر خوشحالی کرد و باعث شد تا نیمکت آنها تحریک شود و بازی به جنجالی کشیده شود.

قطری‌ها از رفتار نکونام ناراحت و خواستار محرومیت او هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، خالد سلمان که یکی از کارشناسان سرشناس قطری است بعد از پایان بازی ، اظهار کرد: نکونام حرکت غیر اخلاقی را انجام داد و باید هم مجازات شود. او به سرمربی تیم و بازیکنان توهین کرد. نباید کنفدراسیون فوتبال آسیا به سادگی از کنار رفتار کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران بگذرد، بلکه باید بدترین مجازات را برای او در نظر گیرد.

او ادامه داد: نکونام روحیه ورزشی نداشت. او با رفتاری تحریک آمیز به بازیکنان و سرمربی ما توهین کرد. رفتار او اصلا درست نبود و باید جریمه شود.

سلمان در ادامه درباره این بازی گفت: بازی سختی بود و بازیکنان قطر وظیفه خود را به خوبی در میدان انجام دادند. متاسفانه شانس با ما یار نبود، اما می توانیم در دیدار برگشت جبران کنیم .

مشعل عبدالله،  بازیکن تیم ملی فوتبال قطر هم به حرکت کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران واکنش نشان داد و اضافه کرد: نکونام، بازیکن بزرگی است و به او احترام می گذاریم، اما او رفتار غیر اخلاقی از خود نشان داد. آنچه که رخ داد دور از اخلاق ورزشی بود. ما به ورزش می پردازیم و به دنبال حاشیه سازی و رفتارهای غیر حرفه ای نیستیم.
 
 
 
روسها چقدر به ریاض نزدیک می‌شوند؟
 

تحولات در منطقه و در جهان و همچنین اعلام سیاست اقتصادی- اجتماعی جدید عربستان سعودی در آوریل 2016، فرصتهای جدیدی را برای روابط روسیه و عربستان بوجود آورده است.

 نشریه روسی راشا کانسیل، در تحلیلی پیرامون آیندۀ روابط عربستان و روسیه نوشته است: سیاست خارجی فعال روسیه در خاورمیانه ویژگی چند جانبه دارد که لزوم برقراری ارتباط با بازیگران تأثیرگذار منطقه ای که اهداف راهبردی نزدیک دارند را تحمیل می کند. ایجاد شراکت با عربستان سعودی هدف جامع روسیه است.

عربستان سعودی، رئیس شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، بازیگر جدی به همراه روسیه در بازار جهانی نفت به شمار میرود. تحولات در منطقه و در جهان و همچنین اعلام وجود سیاست اقتصادی- اجتماعی جدید عربستان سعودی در آوریل 2016 ، فرصتهای جدیدی را برای دو دولت بوجود می آورد.

با این حال روابط روسیه و عربستان هنوز راهبردی نشده است و از روابط همه جانبه و باثبات فاصله زیادی دارد. عدم اعتماد در روابط متقابل و حل مسائل منطقه ای چالش‌های زیادی در روابط دو کشور ایجاد کرده و این در حالی است که در مسیر برقراری ارتباطات متقابل همسود باید موانع و اختلاف سیاسی را از بین برد. این اختلافات عبارتند از مناقشات داخلی سوریه که نیاز به هماهنگی اقدامات روسیه با ریاض در مبارزه با داعش دارد و همچنین ازسرگیری ارتباطات با گروههای معتدل مخالف سوری.

حضور روسیه در خاورمیانه با محاسبات ریاض تفاوت دارد. امروز این حضور با روابط متحدانه با ایران و دولت سوریه همراه است. ریاض با دشمن شمردن این کشورها ، سوریه را میدان مناقشه سیاسی با مسکو تلقی می کند. البته بی تردید این مناقشه بر دیگر عرصه های روابط دوجانبه تاثیر گذار است. درهر صورت این اختلافات علیرغم شدتش ، نمی توانند مانعی برای برقراری روابط دوجانبه متقابل باشند. آنهم در حالی که هردو کشور در این خصوص علاقمندند.

منبع: خبر آنلاین
 
 
 
 پیش‌ بینی جدید از بازار سکه و طلا
 

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به وضعیت نسبتا آرام بازار طلا و سکه در ایران طی هفته گذشته گفت: با توجه به شرایط پیش آمده به نظر می‌رسد کماکان با ثبات قیمت طلا و سکه در داخل همراه باشیم.

محمد کشتی‌آرای با اشاره به اینکه طلا و سکه در داخل هفته نسبتا آرامی را پشت سر گذاشتند، اظهار کرد: ابتدای هفته قیمت سکه یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان بود که تا یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان نیز کاهش پیدا کرد اما در مجموع شاهد نوسان بسیار کم قیمت سکه بودیم.

وی ادامه داد: این اتفاقات در حالی رخ داد که قیمت طلای جهانی طی هفته گذشته سیر نزولی داشت و با بالاترین میزان کاهش طی پنج هفته اخیر همراه بود که علت آن نیز مباحث مطرح شده در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا بود و همین موضوع باعث شد دلار تقویت شود و با کاهش قیمت جهانی طلا روبرو باشیم.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، قیمت هر اونس طلای جهانی در هفته گذشته از ۱۳۳۶ دلار به ۱۳۱۸ دلار کاهش پیدا کرد.

کشتی‌آرای با اشاره به اینکه قیمت طلا و سکه در ایران نسبت به قیمت طلای جهانی چندان کاهش پیدا نکرد، گفت: قیمت سکه و طلا نیز در داخل پایین آمد اما این میزان کاهش نسبت به کاهش قیمت طلای جهانی کمتر بود.

وی همچنین در مورد وضعیت بازار طلا و سکه در ایران طی هفته پیش رو عنوان کرد:‌ با توجه به شرایط پیش آمده به نظر می‌رسد کماکان با ثبات قیمت طلا و سکه در داخل همراه باشیم و باید تا دوشنبه هفته جاری منتظر تغییر و تحولات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دنیا بمانیم.
 
 

سید حسن: از ترسوها، شجاعان زاییده نمی‌شوند

 
ایستادن در مقابل ظلم، به شرطی ممکن است که تک تک ما شجاع باشیم، چرا که از افراد ترسو ملت شجاع زاییده نمی‌شود.

خبرگزاری ایسنا: یادگار امام گفت: ایستادن در مقابل ظلم، به شرطی ممکن است که تک تک ما شجاع باشیم، چرا که از افراد ترسو ملت شجاع زاییده نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در مراسم اختتامیه اولین اردوی آموزشی و فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که در پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به عنصر «شجاعت» به عنوان یکی از نقاط تمایز میان انسان ها، اظهار کرد: گرچه اموری چون علم و دانش انسان ها نیز در کارهای آنها اثر دارد، اما اغلب افعال ما ریشه های شخصی دارد و شناخت یک شخصیت جز از طریق درک علل اصلی پدیدآوردنده رفتار او غلط است.

وی با بیان اینکه ما به سبب برخورداری از قوه تفکر توانایی توجیه رفتارهای خویش را داریم در حالی که بعضا دلیل اصلی در جای دیگری نهفته است، افزود: هرچه انسان ها از حوزه اندیشه و خرد قوی تری برخوردار باشند توانایی آنها در توجیه رفتارهایشان بیشتر است.

یادگار امام سپس  با اشاره به شخصیت عظیم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: تفاوت امام با عالمان و سیاستمداران دیگر قوت در فقه، اصول و عرفان و سیاست نیست؛ گرچه امام از همه این صفات برخوردار بوده است. بلکه تفاوت امام برخورداری ایشان از جوهره شجاعت است که در میان دیگران کمتر بوده است.

وی تصریح کرد: معرفی امام بدون در نظر گرفتن صفت شجاعت، بسنده کردن به یکسری مباحث مفهومی است که در هر کدام در جای خود درست است اما چهره کامل امام را نمایش نمی دهد.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه آمادگی پرداخت هزینه برای آرمان نکته بسیار مهمی است که امام واجد آن بود، گفت: خیلی اوقات در سبد محاسبه مان، در ازای هزینه ای که پرداخت می کنیم منافعی را هم کسب می کنیم که کمترین آن نام نیک است؛ بدین معنا که کسی می گوید من گرچه با پیمودن یک مسیر جان خود را از دست می دهم، اما در ازای آن از من به بزرگی یاد خواهد شد. ولی روزی که مبارزه امام آغاز شد حتی بحث نام و شهرت هم مطرح نبود و کسی نمی دانست که این عظمت امروز برای امام ایجاد می شود؛ ریشه اینگونه رفتار کردن وسعت روح و جان و شجاعت است.

وی با بیان اینکه تلاقی آرمان های بزرگ ملت ایران در شخصیت امام نیز از دیگر عوامل عظمت ایشان است، ادامه داد: شجاعت مقوله ای نیست که از روز اول به صورت کامل در انسان ها قرار داده شده باشد؛ بلکه شجاعت را باید تمرین کنیم و مانند سایر خصلت ها در خود تکمیل و تقویت کنیم.

یادگار امام اظهار کرد: فراموش نکنیم که شجاعت به معنای «تهوّر» و اینکه هرکس هرچه گفت ما با آن مخالفت کنیم، نیست؛ بنابراین، شجاعت به شرطی باعث سعادت می شود که توام با اندیشه و خرد باشد.

وی سپس به عوامل رشد شجاعت در شخصیت انسان ها پرداخت و گفت: ریشه شجاعت امام به ارتباط روحی ایشان با خدا برمی گردد. در شرایط سال ۴۲ وقتی نیمه شب به منزل امام در قم ریختند و ایشان را دستگیر کردند ، خودشان نقل می کنند که «وقتی مرا با ماشین به تهران منتقل می کردند و یکباره ماشین از جاده منحرف شد و به سمت دریاچه نمک رفتند استنباط من این بود که می خواهند مرا بکشند؛ در آن لحظه هرچه به خودم رجوع کردم که ببینم می ترسم یا خیر، دیدم نمی ترسم». این شجاعت به رابطه روحی امام با خدا برمی گردد.

یادگار امام به دانشجویان توصیه کرد که در راستای تقویت شجاعت، ارتباط خود با خدا را تقویت کنند و تصریح کرد: وقتی این ارتباط برقرار شد جوهره شجاعت در وجود انسان ها پیدا می شود.

وی با تأکید بر اینکه شجاعت را در محیط دانشگاهی و خانواده خود بارور کنید، یادآور شد: ایستادن در مقابل ظلم و تحمیل در دنیای استکباری، به شرطی ممکن است که تک تک ما شجاع باشیم، چرا که از افراد ترسو ملت شجاع زاییده نمی شود و ملت شجاع مولود تک تک افراد شجاع است.

سیدحسن خمینی در پایان با اشاره به تأکید رهبری بر ایجاد و تقویت کرسی های آزاداندیشی در دانشگاهها، گفت: این امر شجاعت در حوزه فکری را شامل می شود و باید همراه با شجاعت رفتاری در زندگی و فعالیت های اجتماعی باشد.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار