کد خبر: ۲۸۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳ 29 August 2016
تابناک - استاندار گیلان گفت: خط آهن آستارا - آستارا از اقدامات خوب و ماندگار دولت یازدهم است که بر اساس تعهدات صورت گرفته در زمان تعیین شده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد علی نجفی عصر دوشنبه در جریان بازدید از روند پیشرفت پل ریلی آستارا - آستارا در جمع خبرنگاران افزود: پس از برگزاری کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان و نیز سپری شدن یک محدوده زمانی مشخص عملیات احداث پل ریلی آستارا - آستارا آغاز شد.
 
وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز عملیات احداث پل ریلی تاکنون پیشرفت فیزیکی 70 درصدی حاصل شده است ، اضافه کرد: با پیشرفتی که در این پروژه شاهد آن هستیم انتظار می رود زودتر از پایان سال 2016 شاهد بهره برداری از پل ریلی آستارا - آستارا باشیم.
 
وی اظهار کرد: طرف آذری پس از بازدید از پروژه راه آهن رشت - قزوین و نیز قرار گرفتن در مراحل پیشرفت این پروژه برای احداث هشت و نیم کیلومتر خط آهن تا رودخانه مرزی آستاراچای رغبت بیشتری پیدا کرد.
وی با بیان اینکه عملیات هشت و نیم کیلومتر خط آهن جمهوری آذربایجان از 75 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، خاطرنشان کرد: برای تسریع در روند اجرای دو کیلومتر خط آهن در خاک جمهوری اسلامی ایران اقدامات مربوط به تملک اراضی آغاز و کارگاه مورد نظر برای اجرای عملیات فعال شده و انتظار می رود در محدوده زمانی تعیین شده به بارانداز پنج میلیون تنی متصل شود.
وی ادامه داد: روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان بر مهم بودن این پروژه تاکید داشته و با انجام اقدامات زیرساختی که توسط شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران آغاز شده، این پروژه به سر منزل مقصود می رسد.
در نخستین روز از اردیبهشت ماه سال جاری آیین مربوط به عملیات احداث پل ریلی جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران، با حضور مسئولان بلندپایه دو کشور برگزار شد.
در این مراسم مقرر شد جمهوری آذربایجان هشت کیلومتر از خط آهن را تا رودخانه مرزی آستاراچای ادامه دهد و سپس پل ریلی به طول 80 متر و با سه دهنه به طور مشترک توسط ایران و جمهوری آذربایجان بر روی رودخانه آستاراچای ساخته شود.
همچنین احداث دو کیلومتر خط ریلی و نیز ساخت پایانه بار در تعهد دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، هفدهم و هجدهم مهرماه سال گذشته در آستاراهای دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار و پیرامون مسایل مختلف اقتصادی از جمله اتصال راه آهن سراسری آذربایجان به ایران و در آینده، اتصال آن به رشت و قزوین بحث و تبادل نظر شد.
سند توافقنامه اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به ایران، هجدهم مهرماه سال گذشته در نشست کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در فرمانداری شهرستان آستارا امضا شد.
سند مذکور با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران ، وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان، رئیس شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان و مدیرعامل شرکت راه آهن ایران به امضا رسید و تعیین شد تا طرف آذری، هشت کیلومتر راه آهن را تا نقطه صفر مرزی ادامه دهد و طرف ایرانی نیز در قالب این توافقنامه، تا دو کیلومتر خط راه آهن را ادامه خواهد داد تا این خط ریلی در نهایت به پایانه متصل شود.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار