رییس کمیسون تحقیق و نظارت شورای شهر تبریز

امیرحقیان:نظارت و پژوهش در شورا = صفر

از ۶۹۱مصوبه در ۳ ساله ی این شورا ۵۴۰ مصوبه مربوط به هبه است!!/ تنها ۱۴ درصد مصوبات مربوط به بخشودگی و هبه نیست!!
کد خبر: ۲۸۱۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 21 August 2016
به گزارش تابناک تبریز امیر حقیان یکی از ناطقین پیش از دستور این هفته شورای شهر تبریز بود که با ارایه گزارشی تحلیلی از ۳ ساله گذشته  شورا سخن خود را آغاز کرده ، اذعان داشت:

از شروع شورای چهارم تبریز جمعا 187جلسه شورای شهر تبریز  در طول این سه سال برگزار گردیده است که از این مقدار 142 جلسه بصورت علنی یکشنبه ها بوده و ۴۵ جلسه دیگر فوق العاده و بدون مستمع و غیر علنی بوده است.

هرجلسه 15 دقیقه تاخیر

رییس کمسیون تحقیق و نظارت یاد آور شد در طی عمر شورای چهارم شهر تبریز  3 بودجه و سه تعرفه عوارض محلی بررسی و به تصویب رسیده است و همچنین در این  549ساعتی که مجموعا جلسه داشته ایم بصورت میانگین هر جلسه ۱۵ دقیقه تاخیر داشته ایم بعبارتی در این مدت ۴۵ ساعت تاخیر داشته ایم!!

وی ادامه داد:در مجموعه عمر شورای چهارم بصورت جداگانه  45 ساعت برای تذکرات و پیش از دستور و سخنرانی ریاست شورا  و شهردار اختصاص یافته است.

6مصوبه سهم فرهنگ از  شورا

امیرحیقیان اذعان داشت:در مجموع 691 مصوبه در شورای شهر در این ۱۳۹ جلسه داشته ایم  که متاسفانه در حوزه فرهنگی تنها ۶ مصوبه داشته ایم  و همچنین در حوزه تخصصی شهرسازی فقط ۴ مصوبه به تصویب شورا رسیده است.

وی در ادامه تحلیلش از اوضاع نا به سامان  شورای شهر گفت:از 691 مصوبه تنها 3 مصوبه در حوزه تخصصی عمران داشته ایم. این در حالی است که از این مقدار ۵۴۰ مصوبه مربوط به بخشودگی و هبه هاست بعبارتی ۸۷ درصد  فعالیت شورای چهارم مربوط به هبه بوده است.

شورا مساوی هبه

ریس کمیسیون نظارت و تحقیق شورا شهر گفت:تنها ۱۴ در صد از فعالیت شورای موجود به دیگر وظایف به جز هبه است!

وی گفت:از شهردار تبریز عاجزانه خواهشمندیم که ترتیب اثر دهند تا کارکنان تامین نیرو شهرداری نیز از خدمات کلنیک امام رضا شهرداری تبریز بهره مند شوند.

امیرحقیان اذعان داشت :در ۳ ساله ی شورا ۵ طرح از طرف اعضای شورا به صحن شورا آمده  و به تصویب رسیده است ولی متاسفانه به این مصوبات  نیز عمل نشده است.

نمره صفر شورا

وی گفت:شورای چهارم تا به امروز هیچ مصوبه ی برای تحقیق و پژوهش پیشنهاد نداده و به تصویب نرسیده است و نمره شورا در  پژوهش صفر است.

ریس کمیسیون تحقیق و نظارت در بعد نظارتی شورا گفت:با عرض تاسف در شورا نظارتی بر امور وجود ندارد. در طول این شورا تنها ۲ نفر از شهردار سوال پرسیده است که بنده نیز سوالاتی از شهردار مطرح کردم ولی واقعا تا به امروز جواب سوال ام را نگرفته ام.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار