تابناک / همایش هم اندیشی احزاب و گروه های سیاسی گیلان با حضور استاندار گیلان ، رییس خانه احزاب کشور، دبیران و نمایندگان تشکل ها و احزاب سیاسی به منظور تشکیل خانه احزاب استان در استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹ 09 August 2016
تابناک / همایش هم اندیشی احزاب و گروه های سیاسی گیلان با حضور استاندار گیلان ، رییس خانه احزاب کشور، دبیران و نمایندگان تشکل ها و احزاب سیاسی به منظور تشکیل خانه احزاب استان در استانداری برگزار شد.

دکتر محمد علی نجفی در این نشست که عصر امروز در سالن غدیر برگزار شد گفت : ما  نگران آن هستیم که چرا وضعیت احزاب باید اینگونه باشد و چرا افتخار مدیران ارشد و آنهایی که منتخب مردم هم می شوند بر این است که متعلق به حزبی نیستند .

وی خطاب به جمع حاضر افزود : تلاش شما می تواند مشکلاتی را که امروز وجود دارد هموار کند .

وی بر لزوم شکل گیری بیشتر احزاب توانمند و فعال تاکید کرد و گفت  :  در اصل ۲۶ قانون اساسی قید گردیده که احزاب با رعایت قانون می توانند به عنوان تشکل برای همیشه پایدار باشند .

وی با ابراز خرسندی از پیشگامی گیلان در شکل گیری خانه احزاب به گفته رئیس این خانه افزود : متاسفانه گاهی اوقات حتی  به احزاب سیاسی که مقید به قانون اساسی می باشند  بی میلی هایی صورت می پذیرد .

دکتر نجفی با بیان اینکه اصول دین ، آیین و مذهب مان بر اساس کرامت و ارزش انسانی نهاده شده است افزود : در قانون اساسی اصل آزادی گروه و تشکل تا جایی که قانون شکنی نکند صراحت دارد .

استاندار گیلان افزود : تشکل های سیاسی و احزاب می توانند  بهترین ناظرین بر عملکرد حاکمیت باشند .

دکتر نجفی با بیان اینکه امکان و زمان  سخنرانی مستقیم همه  مردم در حضور دولتمردان  وجود ندارد افزود : مردم بر اساس بینش و اندیشه خود نگاه حزبی را انتخاب نموده و افرادی منتخب از سوی آن اندیشه در مجامع  سخن گویند .

دکتر نجفی اظهار داشت : نیاز نیست که حتماً تاکید کنیم  که ۲  تا ۳ حزب داشته باشیم بلکه خود به خود در کشور ما اینگونه است و نگاه انتخاباتی از بدو انقلاب تا به امروز را  معمولاً ۲ تا ۳ جریان ولی در قالب های مختلف داشته اند

 وی افزود : باید تلاش کنیم تا از حضور احزاب برای توسعه استان بهره گیریم و به این اندیشه خود افتخار می کنیم

وی با دعوت از همه احزاب برای شرکت در نشستهای دوره ای خانه احزاب افزود :  چرا باید برخی افراد همیشه  از دور دست منتقد باشند ؟

دکتر نجفی افزود : اگر نتوانیم دور یک میز تحمل همدیگر را داشته باشیم پس چگونه می توانیم با هم گفتمان داشته باشیم .

دکتر نجفی بر حضور احزاب سیاسی در کنار هم تاکید کرد و افزود : شکل گیری خانه احزاب فرصت مناسبی است تا احزاب سیاسی همراه و همدل و همزبان در جهت توسعه سیاسی استان نقش آفرینی کنند .

IMG_5811_0

IMG_5761_0

IMG_5755_0

IMG_5758_0

IMG_5753_0

IMG_5749_0

IMG_5801_0

IMG_5882_0

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار