فاطمه شیرزاد به تابناک گفت ؛
تابناک / پس حواشی گوناگونی که پیرامون مدیریت و تصمیم گیری در شهر رشت در چند وقت اخیر پیشامده، این شهر را به یکی از تیترهای خبری روزنامه ها و خبرگزاری ها تبدیل کرد و در نهایت سبب شد که اعضای شورای اسلامی شهر رشت تصمیم به استیضاح شهردار این شهر بگیرند.
کد خبر: ۲۷۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 05 August 2016
تابناک / پس حواشی گوناگونی که پیرامون مدیریت و تصمیم گیری در شهر رشت در چند وقت اخیر پیشامده، این شهر را به یکی از تیترهای خبری روزنامه ها و خبرگزاری ها تبدیل کرد و در نهایت سبب شد که اعضای شورای اسلامی شهر رشت تصمیم به استیضاح شهردار این شهر بگیرند.

به گزارش تابناک گیلان، در این رابطه فاطمه شیرزاد یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت طی گفتگویی با تابناک گیلان به تشریح مسائل پیشامده در روزهای اخیر پرداخت.






وی در ابتدا خاطرنشان کرد: استیضاح شهردار رشت در این برهه زمانی راه حل خروج از بحران فعلی نبود و به جای استفاده از این راهکار قانونی، با همدلی و تعامل میان اعضا شورا و شهرداری می توانستیم مشکلات را برطرف کنیم.

شیرزاد اظهار داشت: با توجه به این که تا پایان فعالیت شورای چهارم کمتر از یک سال باقی مانده است ، باید دقت بیشتری در این راستا صورت گیرد و به علاوه اینکه با ایجاد فضای همدلی، همکاری و تعامل بین شورا و شهرداری اولا درصدد ایجاد ثابت در اداره امور شهر و به تبع آن رفع نواقص کار برآییم.

شیرزاد ادامه داد: متاسفانه به جز یکی دو شهر کلان کشور از جمله تهران و اصفهان عمر مابقی شهرداران به بیشتر از دوسال نمی رسد و همه اینها با استیضاح که به عنوان آخرین راهکار قانون برای تغییرات در نظر گرفته شده از سمت های خود کنار گذاشته می شوند که همین امر مهمترین عامل عدم ثبات مدیریت در شهر است و نتیجه آن راکد ماندن فضای پیشرفت و توسعه شهر می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت در ادامه به مسائل و حواشی که چند وقت اخیر پیرامون این شهر پیش آمده اشاره کرد و افزود: سوال و تذکر حق همه اعضای شورای شهر است چرا که با اینکار می توانند به عنوان بهترین مشاوران نواقص را با کمک یکدیگر برطرف کنند ولی در این برهه از زمان استیضاح راه حل مناسبی برای خروج از مشکلات نبود ، بنده نیز به شخصه بارها انتقادات و تذکرات مختلفی را به شهردار ارائه کرده ام و در آینده نیز اعلام خواهم کرد ؛ به علاوه این را نیز قبول داریم که مدیران ما نقاط ضعف و قوت فراوانی دارند اما برای آن که به یک نقطه مطلوب دست پیدا کنیم استیضاح آخرین راه حل است.

فاطمه شیرزاد همچنین در خصوص عملکرد شهردار رشت نیز اظهار داشت: باید در مورد دکتر ثابت قدم نیز منصف بود، چرا که ایشان در مدت تصدی این سمت در حوزه های عمرانی، فرهنگی، خدماتی، سلامت و درمان، بازآفرینی و ایجاد پارک ها و فضاهای سبز خدمات مطلوبی ارائه کرده اند و نشان داده اند که فرد توانانمندی است.

وی افزود: البته همه ما دارای اشکالاتی هستیم، از طرفی شهردار نیز باید با اعضای شورا تعامل ایجاد کند و همیشه بر این اعتقاد بودم که امین ترین مشاوران شهردار اعضای شورای شهر هستند.

شیرزاد ادامه داد: باید نگاهمان روبه آینده باشد و با همفکری اعضای شورا شهر و شهردار به یک تعامل سازنده دست پیدا کنیم و از طرفی باید رعایت اخلاق مداری و انصاف را نیز داشته باشیم ؛ به عنوان یکی از مطالبات می توانیم انضباط مالی و هدفمند بودن را از شهردار محترم مطالبه کنیم.

شیرزاد با اشاره اظهاراتی که در این چند وقت از سوی برخی اعضا مطرح شد هم گفت: این چند دستگی مطمئنا به نفع مردم و شهر رشت و شورا نخواهد بود، مردم از ما انتظار خدمت صادقانه دارند و این که کارمان را به بهترین شکل انجام دهیم، باید دیدگاه های خودمان را به یکدیگر منتقل و با همفکری و تعامل تصمیم درست و منطقی بگیریم و منافع شهر را در تصمیم گیری های خود لحاظ کنیم، اگر هم تخلفی صورت گرفته نهادهای نظارتی، امنیتی و سازمان بازرسی و قوه قضاییه هستند که به این تخلفات رسیدگی کنند.

این عضو شورای شهر در ادامه تصریح کرد: سابقه نه چندان خوش بعد از استیضاح آقای خلیلی را یک بار تجربه کردیم و شاهد بودیم که چه اتفاقاتی برای شهر پیش آمد و همان سناریو در حال تکرار بود و اگر این استیضاح انجام می گرفت ، شاهد حضور سرپرست و تا کار به روال میفتاد نه تنها زمان را از دست می دادیم بلکه مردم نیز لطمه می خوردند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار