کد خبر: ۲۷۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 01 August 2016
تابناک / شورای چهارم به سال پایانی عمر خود نزدیک می شود و این یعنی سه سال تجربه گرانبهای اعضای شورا در شناختن خود و دیگران!

شورای چهارم که تجربه استیضاح یک شهردار را در کارنامه دارد، با هجمه های دقیقه نودی بیگانه نیست و می داند چه کسانی و از چه طرقی سعی می کنند پای تفرقه را به اردوگاه موافقان استیضاح شهردار باز نمایند.

این روزها نگاهی اجمالی به اخبار  رسانه های حامی شهردار حکایت از آن دارد که بحث استیضاح شهردار جدی است. شاید به همین دلیل است که این رسانه ها سعی می کنند با بزرگنمایی بحث ریاست شورا و وانمود کردن اینکه یکی از اعضای موافق استیضاح به دنبال ریاست شورا است، جبهه موافقان استیضاح ثابت قدم را مشغول بحث ریاست شورا نموده و با تفرقه افکنی، عملاً شورا را مدیریت نمایند.

در مقابل، شورانشینان که یکبار تجربه هجمه های همه جانبه را در زمان استیضاح خلیلی دارند، بعید است به دام تفرقه بیفتند!

اما نکته ای که امروز بی شباهت به یک بازی رسانه ای هم نبوده است، انتشار خبر استعفای شهردار رشت بود. هر چند این خبر خیلی زود از سوی یکی از سایت های هوادار ثابت قدم و در گفتگو با او تکذیب شد اما ممکن است اتاق فکر جلوگیری از استیضاح ثابت قدم با علم به اینکه اعضای موافق استیضاح دچار تفرقه آن هم حول محور انتخاب رییس بعدی شورا نخواهد شد، تصور کرده باشند که با بر سر زبان انداختن احتمال استعفای شهردار رشت می توانند خللی در روند استیضاح شهردار ایجاد نمایند.

در فاز بعدی این حرکت، امروز حرف و حدیث هایی از استعفای دسته جمعی چند تن از مدیران و برخی از شهرداران مناطق در صورت استیضاح ثابت قدم در فضای مجازی منتشر شد. در همین راستا شنیده می شود یکی از شهرداران مناطق با تماس با مدیران شهرداری از آنان می خواهد با حضور در محل شهرداری، اقدام به امضای نامه استعفای خود در اعتراض به استیضاح شهردار رشت، نمایند! البته به راحتی می توان حدس زد در صورت عدم استیضاح ثابت قدم و صحت این شنیده، ممکن است چه بر سر مدیرانی بیاید که از امضای این نامه سر باز زده اند!!

در هر حال باید دید در صورت اثبات این مدعا، آیا اعضای موافق استیضاح ثابت قدم تسلیم این تهدید خواهند شد و دست از ادامه روند استیضاح برخواهند داشت؟استیضاحی که مهمتر دلیل آن ابهامات جدی در وضعیت قراردادهای شهرداری رشت و گزارش اخیر سامان بازرسی استان گیلان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار