کد خبر: ۲۷۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 01 August 2016
تابناک / دیشب خبری در خروجی سایت منتشر شد که حکایت از احضار برخی مدیران شهرداری به ساختمان یکی از شهرداری های مناطق و جمع آوری امضا از آنان در اعتراض به استیضاح ثابت قدم بود. (اینجا را بخوانید)

در همین راستا، امروز برخی رسانه ها خبر از آن دادند که بیش از 38 مدیر ارشد شهرداری رشت در نامه ای خطاب به محمدعلی نجفی استاندار گیلان و مسئولین کشوری به عدم ثبات مدیریت شهری در رشت واکنش نشان داده و خواستار پیگیری بحران بی ثباتی مدیریت شهری شدند.

البته ممکن مدیرانی که امضای آنان در پای این نامه به چشم می خورد، در لحظه امضا در برزخی قرار گرفته باشند که در صورت عدم تمکین به دستور یکی از مشاوران که وظیفه اصلی تهیه این طومار را بر عهده داشته است و لغو استیضاح شهردار رشت، باید برای همیشه با پست مدیریت در شهرداری خداحافظی کنند!

در هر حال، هدف واکاوی سرنوشت امضاکنندگان این نامه نیست بلکه بررسی رفتار آنانی است که فکر می کنند با قرار دادن استاندار گیلان در موضع، می توانند مانع از استیضاح قریب الوقوع شهردار رشت شوند. حالا که بسیاری از اعضای شورا از تخلفات گسترده در مجموعه شهرداری سخن می گویند و به مواردی همچون انحراف از بودجه چندمیلیاردی هنوز هم پاسخی روشن و صریح داده نشده است، استاندار گیلان با رسانه ای شدن این نامه، در آزمونی سخت قرار گرفته است.

 


شورای شهر رشت اما تجربه تحمل فشارهای رسانه ای این چنینی را دارد و معمولا این قبیل رفتارها، نه تنها شورا را از تصمیم خود منصرف نمی سازد بلکه نتیجه عکس هم در پی خواهد داشت و حتی اعضای موافق استیضاح شهردار را در تصمیمی که گرفته اند، راسخ تر خواهد کرد. 

با امضای نامه های این چنینی و رسانه ای کردن آن، حتی اگر استاندار هم واکنشی به این نامه نشان ندهد، قضیه برای شورانشینان دیگر استیضاح ساده نخواهد بود بلکه پاسخی به این سوال است که در شهرداری چه گروهی تصمیم می گیرند؟ نمایندگان مردم در شورا یا 38 تن از مدیران و شهرداران مناطق؟!





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار