دکتر ایرج صنعتکار روز پنجشنبه در این مراسم که بصورت نمادین در روستای جنگ سرای بخش چابکسر رودسر برگزار شد، گفت: این شهرستان پس از رشت از حیث ساخت خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی، درمانی رتبه برتر استان را به خود اختصاص داده است
کد خبر: ۲۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ 23 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، دکتر ایرج صنعتکار روز پنجشنبه در این مراسم که بصورت نمادین در روستای جنگ سرای بخش چابکسر رودسر برگزار شد، گفت: این شهرستان پس از رشت از حیث ساخت خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی، درمانی رتبه برتر استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این سه خانه بهداشت که دو خانه بهداشت در بخش رحیم آباد رودسر نیز امروز مورد بهره برداری قرار گرفت مجموع خانه های بهداشت را در این شهرستان به 82 واحد اعلام کرد.

به گفته وی، از این پس این شهرستان از نظر ساخت خانه های بهداشت خودکفا شده است و این نوید روشنی برای توسعه و ارتقای بهداشت این شهرستان را می دهد.

وی تصریح کرد: برای ساخت این سه خانه بهداشت که در زمینی به متراژ یکصد متر مربع احداث شده و پنج بهورز در آن مستقر خواهند شد، یک میلیارد و 500میلیون ریال اعتبار از محل منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان سرمایه گذاری شده است.

به گفته صنعتکار با بهره برداری از این سه خانه بهداشت که 15روستا را تحت پوشش خود قرار دارد، یک هزار و 500نفر از مزایای خدمات بهداشتی، درمانی آن بهره مند می شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودسر، ارتقای سطح بهداشتی عمومی و پیشگیری از بیماری ها را از اهداف مهم ساخت خانه های بهداشت ذکر کرد.

همچنین در سومین روز از هفته سلامت طرح ویزیت رایگان در روستای باجیگوابر دهستان سیاهکلرود چابکسر رودسر به مرحله اجرا در آمد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودسر در حاشیه این مراسم  از مشارکت 12پزشک متخصص، عمومی و دندانپزشک، چهار پرستار و دو نفر ماما در این طرح خبر داد.

صنعتکار با بیان اینکه اجرای این طرح با مشارکت بسیج جامعه پزشکی، شبکه بهداشت با همکاری فرمانداری و آموزش و پرورش اجرا شده بالغ بر 200نفر از اهالی 10روستای دهستان سیاهکلرود بصورت رایگان ویزیت شدند.

وی اضافه کرد: 20میلیون ریال دارو نیز بصورت رایگان بین مردم این روستا توزیع شد.

در مراسم افتتاح سه خانه بهداشت و نیز اجرای طرح ویزیت رایگان معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار رودسر و جمع دیگری از مسوولان محلی حضور داشتند.

یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است.

شهرستان رودسر با بیش از 146 هزار نفر جمعیت سومین شهر وسیع گیلان در 70کیلومتری شرق مرکز استان واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار