انوش برزیگر با اشاره به هفته سلامت اظهار کرد: هفته سلامت جنبه سمبولیک دارد زیرا هر ثانیه و دقیقه روز سلامت است.
کد خبر: ۲۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ 22 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ،انوش برزیگر با اشاره به هفته سلامت اظهار کرد: هفته سلامت جنبه سمبولیک دارد زیرا هر ثانیه و دقیقه روز سلامت است.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت «ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره»، گفت: بهتر بود این شعار از تولید به مصرف نامگذاری می‌شد زیرا سرچشمه‌ بسیاری از آلودگی‌های مواد غذایی در بخش فرآورده‌های دامی و کشاورزی از مزارع آغاز و به سفره ختم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان توجه به غذای سالم تصریح کرد: شیر غذای کاملی است که از دوران نوزادی تا میان‌سالی و پیری می‌توان در هر سن مصرف کرد.

وی با اشاره به اینکه انسان در رعایت نکات بهداشتی قصور می‌کند، افزود: با ترویج فرهنگ مصرف شیر، رای ما به توان علم برای همگان است.

برزیگر تلاش مستمر فعالان حوزه بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه را مهم دانست و یادآور شد: آشنایی جامعه با مواد غذایی ناسالم که سلامت افراد را تهدید می‌کند امری مهم و ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه نباید حفظ و ارتقای سلامت را محدود به ایام خاصی کرد، متذکر شد: اطلاع‌رسانی و انجام فعالیت‌های آموزشی برای جلب مشارکت مردم مهم بوده و برای ارتقای سلامت جامعه همه باید همکاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه از برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در پارک قدس رشت به مناسبت هفته سلامت خبر داد و گفت: این همایش خانوادگی در روز جمعه هفته جاری برگزار می‌شود.

وی حضور پرسنل علوم پزشکی در نماز جمعه و برگزاری کارگاه آموزش بهداشت دهان و دندان را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت توسط علوم پزشکی گیلان عنوان کرد.

برزیگر با اشاره به توزیع مسواک و خمیر دندان رایگان خاطرنشان کرد: مراسم توزیع مسواک و خمیر دندان رایگان در کلینیک ویژه دندانپزشکی رشت برگزار می‌شود.

 هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار