کد خبر: ۲۵۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 12 July 2016
تابناک - بنابر اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، شهرستان چای خیز لاهیجان رکورددار بیشترین بارندگی های اخیر استان با بیش از 145 میلیمتر بوده است.

بر اساس آمار ارائه شده اداره کل هواشناسی گیلان به ایرنا، از شنبه هفته جاری تا امروز (سه شنبه) در ایستگاه هواشناسی لاهیجان 145 و نیم میلیمتر، رودسر 129 میلیمتر، رشت 123 میلیمتر، انزلی 97 میلیمتر، کیاشهر 89 و چهار دهم میلیمتر، تالش 21 میلیمتر و آستارا هفت و هشت دهم میلیمتر بارندگی ثبت شده است.
بررسی های هواشناسی گیلان از مقایسه بارندگی های تیرماه امسال در قیاس با تیرماه سال گذشته حاکی از آن است که شهرهای کیاشهر، رشت و لاهیجان در نخستین ماه فصل تابستان پارسال فاقد بارندگی بوده اند.
بر اساس این آمار، بارندگی های تیرماه امسال شهر لاهیجان 150 و شش دهم میلیمتر و بارندگی نرمال آن 60 و نیم میلیمتر، در تالش 60 و هشت دهم میلیمتر و نرمال 39 میلیمتر، در کیاشهر 92میلیمتر و نرمال آن 38میلیمتر و در رشت 125میلیمتر و نرمال آن 42 میلیمتر گزارش شده است.
بر این اساس؛ بارندگی های تیرماه امسال در رودسر نیز 136 میلیمتر و نرمان آن 66 میلیمتر بوده و این
بارندگی ها برای آستارا در تیرماه امسال 66 و 9دهم میلیمتر و نرمال آن 39و نیم میلیمتر، انزلی 98میلیمتر و نرمال آن 36 و 9میلیمتر گزارش شده است.
همچنین در شهر تاریخی ماسوله امسال 37میلیمتر و نرمال آن 37 و هشت دهم میلیمتر بارندگی ثبت شده است.
براساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی گیلان، از فردا (چهارشنبه) بتدریج از شدت ناپایداری ها کاسته شده و افزایش دما تا اواسط هفته آینده برای استان مورد انتظار است. بر اساس این گزارش، آسمان گیلان در فردا، نیمه ابری تا ابری، در بعضی نقاط بارندگی، بتدریج کمی ابری تا نیمه ابری خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار