فرماندار رودبار:
فرماندار رودبار با اشاره به پانزدهمین سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان و تشکیل شورای اداری با حضور نمایندگان ویژه رییس جمهوری خواستار تدبیر و توجه دولت به حل مشکلات این شهرستان شد.
کد خبر: ۲۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ 16 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، فرماندار رودبار با اشاره به پانزدهمین سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان و تشکیل شورای اداری با حضور نمایندگان ویژه رییس جمهوری خواستار تدبیر و توجه دولت به حل مشکلات این شهرستان شد.

سید محمد احمدی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری مدیران رودبار که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری برگزار شد، بیان کرد: دولت تدبیر و امید نهایت سعی و تلاش خود را برای حل مشکلات مردم به کار گرفته است.

وی با اشاره به بهره برداری از 380 طرح مختلف در ایام دهه مبارک فجر و هفته دولت طی سال گذشته در این شهرستان، گفت: افتتاح این تعداد پروژه که تکمیل برخی از آنها بسیار طولانی شده بود نشان از عزم دولت تدبیر و امید در خدمتگزاری به مردم دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به ظرفیت های اقتصادی رودبار اشاره کرد و گفت: این شهرستان قطب تولید زیتون در کشور به شمار می رود و در کنار این موضوع، ظرفیت بالایی نیز در تولید انرژی دارد به طوری که به 4 روش در رودبار هر ساعت 500 مگاوات برق تولید می شود.

احمدی با اشاره به برخورداری رودبار از سد سفیدرود، گفت: این سد با حجم آبگیری یک میلیارد متر مکعب، توان آبدهی به 180 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان را دارد با این وجود از آب این سد سهمیه ای برای رودبار در نظرگرفته نشده است که امیدواریم این مشکل با توجه لازم از سوی مسوولان وزارت نیرو و استان گیلان مرتفع شود.

این مسوول ، ظرفیت تولید سیمان در این شهرستان را روزانه چهار هزار تن خواند و افزود: رودبار از دو شهرک صنعتی برخوردار است که آنها هم اکنون با کمتر از 50 درصد ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند که امیدواریم با اختصاص سرمایه در گردش و تزریق نقدینگی شاهد فعال تر شدن صنایع این شهرستان باشیم. 

احمدی با بیان اینکه طرح احداث مجتمع پتروشیمی لوشان که قرار بود در زمینی به وسعت 60 هکتار ساخته شود هنوز معطل مانده و اجرایی نشده است، اظهار کرد: اجرای این طرح می تواند زمینه ایجاد 500 تا 700 شغل را در شهرستان فراهم کند بنابراین امیدواریم با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی شاهد عملیاتی شدن این طرح بزرگ صنعتی باشیم.

فرماندار رودبار، ظرفیت های کشاورزی این شهرستان را در کنار منابع طبیعی آن را قابل توجه دانست و گفت: این شهرستان علاوه بر برخورداری از 220 هزار هکتار جنگل دارای بیش از هشت هزار باغ زیتون است. 

وی با بیان که از هشت هزار و 800 هکتار از باغات زیتون رودبار بدلیل مشکلات مختلف از جمله آفات دو هزار و 100 هکتار قابلیت کشت ندارند، افزود: زیتون کاران رودباری بدلیل وجود آفت مگس برای 10 سال بود که از برداشت محصول سالم بی بهره بودند اما با همت دولت و پیگیری های صورت گرفته برای مبارزه با آفات، سال گذشته زیتون کاران این شهرستان موفق به برداشت 16 هزار و 500 تن محصول شدند.

فرماندار رودبار اظهار کرد: امسال نیز انتظار می رود اعتبارات ویژه ای به منظور مبارزه با آفات زیتون به باغداران رودباری اختصاص پیدا کند.

وی، ظرفیت های گردشگری رودبار را کم نظیر خواند و با تاکید بر تلاش برای تقویت این بخش، یادآور شد:رودبار دارای 72 اثر تاریخی و 9 منطقه گردشگری می باشد.

این مسوول با بیان اینکه زلزله سال 69 به بسیاری از زیرساخت های رودبار صدمه زد، افزود: این زیرساخت ها از جمله در بخش آب نیازمند نوسازی و بهسازی هستند. 

وی، طول شبکه و خط انتقال آب در شهرستان رودبار را 430 کیلومتر خواند و گفت: 160 کیلومتر از این شبکه فرسوده است و برای جلوگیری از هدر رفت آب و مصرف بهینه نیازمند ترمیم و بهسازی می باشد.

این مسوول، مشکل فاضلاب در رودبار را جدی خواند و گفت: فاضلاب سبک برخی از مناطق استان به سفیدرود می ریزد که این موضوع آزاردهنده است و بهداشت مردم و محیط زیست را به خطر می اندازد و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود خواستار توسعه شبکه اینترنت در مناطق روستایی رودبار شد و گفت: ایجاد امکاناتی چون اینترنت در روستاها به منظور پیشگیری از مهاجرت مردم بویژه نسل جوان ضروری است.

این مسوول همچنین پیشرفت اجرای مسکن مهر در شهرهای شهرستان رودبار را قابل توجه خواند و افزود: با این وجود باید با کمک دولت برای ایجاد زیرساخت های خدماتی در این مناطق اقدامات زیادی انجام شود.

فرماندار رودبار خواستار انتقال و جابه جایی عوارضی بزرگراه رشت-قزوین از امامزاده هاشم(ع) شد و گفت: در این رابطه پیگیری های زیادی صورت گرفته که امیدواریم با توجه دولت به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه رودبار بدلیل تخریب زیرساخت های خود در زلزله سال 69 نسبت به سایر شهرستان های گیلان از توسعه کمتری برخوردار بوده است، گفت: امیدواریم با توجه دولت به توسعه متوازن مناطق، شاهد رشد روزافزون این شهرستان باشیم.

امام جمعه رودبار نیز در این نشست گفت: امیدواریم با سفر دولت تدبیر و امید به گیلان، تدبیر و توجه مناسبی به حل مسایل و مشکلات این استان از جمله رودبار صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود داوودی با تشریح مشکلات شهرستان رودبار در بخش های مختلف، اظهار امیدواری کرد در کنار تلاش مسوولان برای حل مشکلات اقتصادی، به مسایل فرهنگی و مذهبی نیز توجه لازم صورت بگیرد.

وی همچنین از دولت خواست تا تکمیل آزادراه قزوین-رشت از محدوده منجیل تا رودبار به گونه ای اجرایی شود که به بازار زیتون رودبار صدمه ای وارد نشود چراکه این شهرستان مرکز اصلی توزیع و عرضه زیتون کشور است و بخش قابل توجهی از مردم رودبار از بازار این محصول ارتزاق می کنند.

نشست شورای اداری رودبار به منظور بررسی مسایل و مشکلات این شهرستان در حاشیه سفر رییس جمهوری به گیلان که پانزدهمین سفر کاروان دولت تدبیر و امید به شمار می رود، انجام شد.

شهرستان رودبار به مزکیت رودبار با 104 هزار نفر جمعیت در جنوب استان گیلان قرار دارد و دارای 7 شهر، 4 بخش و 174 روستا است.

این شهرستان دارای 2 هزار و 517 کیلومتر وسعت می باشد و 18 درصد مساحت استان گیلان را به خود اختصاص داده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار