کد خبر: ۲۱۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 25 April 2016
تابناک گیلان - مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از راه‌اندازی یگان حفاظت از اراضی دولتی در این استان خبر داد و گفت: نیروهای این یگان ضابط قضایی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شعبانعلی خاوری بعداز ظهر امروز در جلسه راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه یگان حفاظت از اراضی ملکی دولت با نمایندگی وزارت راه وشهرسازی در استان‌های کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: به‌زودی این یگان در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

وی نظارت ویژه بر اراضی ملی و حفاظت از آنها را از اهداف راه‌اندازی یگان مذکور عنوان کرد و افزود: مقابله با ساخت و سازهای بی‌رویه، زمین‌خواری، تصرفات غیرقانونی، تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز از اهداف راه‌اندازی یگان مذکور است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه امکان مسلح شدن نیروهای یگان وجود دارد، خاطرنشان کرد: یگان‌ها ضابط خاص قضایی هستند.

به گفته وی، با حضور نیروهای یگان‌ها و گشت‌زنی مستمر و استفاده از امکانات تکنولوژی روز، امکان تصرف غیرقانونی املاک و اراضی ملی به حداقل می‌رسد.

خاوری با تصریح بر اینکه شماره پیامک 100000141 برای دریافت گزارش‌های تخریب و تصرف و هرگونه تخلفات در زمینه اراضی اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: با ایجاد یگان حفاظت از اراضی گیلان حراست در این زمینه قوت بیشتری می‌گیرد.

وی از معرفی «سرهنگ نظمی» به عنوان فرمانده یگان حفاظت از اراضی گیلان خبر داد و یادآور شد: حفاظت از اراضی گیلان پیش از این توسط پرسنل اداری انجام می‌شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان یگان حفاظت را دارای جایگاه ضابط قضایی دانست و متذکر شد: امروزه نهادهای متولی امر اراضی و حفاظت از منافع ملی دارای یگان مشابه هستند.

وی پیگیری و به سرانجام رساندن گزارش‌های واصله را از جمله ماموریت‌های مهم یگان حفاظت از اراضی گیلان عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار