کد خبر: ۲۰۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 29 March 2016
تابناک گیلان: رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری رشت: گردشگران خارجی با حضور در خانه ی قدیری رشت از بخش های مختلف این بنای تاریخی بازدید نمودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛حسین میرزایی در تشریح این مطلب ساختمان قدیری رشت را بعنوان یکی از بناهای تاریخی این شهرستان خواند که در نوروز95 مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بازدید گردشگران خارجی نسبت به سنوات گذشته با رشد چشمگیری مواجه بوده؛ اذعان داشت: حضور گردشگران و بازدید آنها از اماکن تاریخی موجب ارتقاع دانش گردشگران نسبت به جلوه های فرهنگ و تمدن گیلان می شود.

بنای تاریخی خانه ی قدیری در تاریخ 1379/3/17با شماره 2686 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

این بنا در زمینی بالغ بر 827 متر مربع قرار گرفته و مساحت زیر بنای آن 570 متر مربع در دو طبقه بنا شده است. سبک معماری بکار رفته در بنا مشابه الگوهای معماری قاجاری و اوائل پهلوی است که در آن فضاها به ترتیب اهمیت ،پیرامون یک فضای اصلی یا شاه نشین قرار می گیرد.

هم اکنون بنای تاریخی مذکور دارای کتابخانه ای با کتب تخصصی مرمت ، معماری، تاریخی،گردشگری و... است که تاحد زیادی پاسخگوی دانشجویان و پژوهشگران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار