کد خبر: ۲۰۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 19 March 2016
معاون رئیس جمهور از روند ریل‌گذاری راه‌آهن رشت ـ قزوین در ایستگاه «فلک‌ده» رشت در آخرین روز از سال 94 بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدباقر نوبخت دقایقی پیش در جریان بازدید از ریل‌گذاری راه‌آهن رشت ـ قزوین در ایستگاه «فلک‌ده» رشت اظهار کرد: اتمام پروژه راه‌آهن مذکور از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان در ابتدای امسال است.

وی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را پیشنهاد دهنده اجرای طرح‌ها در سفر رئیس جمهور به استان‌ها عنوان کرد و افزود: ارائه طرح‌ها کارشناسی شده انجام می‌شود.

نوبخت از پرداخت 500 میلیارد تومان اعتبار در بخش حمل و نقل و زیربنایی گیلان خبر داد و بیان کرد: اعتبارات مذکور با توجه به مشکلات موجود پرداخت شده است.

*ریل‌گذاری 12.5 کیلومتر ریل‌گذاری راه‌آهن رشت ـ قزوین در رشت

استاندار گیلان نیز در جریان مذکور طول راه‌آهن رشت ـ قزوین را 164 کیلومتر عنوان کرد و گفت: زیرسازی راه‌آهن رشت ـ قزوین 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هفت درصد باقی‌مانده تا مرداد ماه سال 95 به اتمام می‌رسد.

محمدعلی نجفی به 45 کیلومتر ریل‌گذاری راه‌آهن رشت ـ قزوین از مسیر قزوین اشاره کرد و افزود: 12.5 کیلومتر ریل‌گذاری راه‌آهن رشت ـ قزوین از مسیر رشت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه 286 میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای پروژه راه‌آهن رشت ـ قزوین امسال اختصاص داده شده است، تصریح کرد: سال آینده 420 میلیارد تومان برای اجرای پروژه مذکور پیش‌بینی شده و در تلاش هستیم تا پایان سال 95 به بهره‌برداری برسد.

استاندار گیلان ادامه پروژه راه‌آهن رشت ـ قزوین را به بندر انزلی و بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی عنوان کرد و بیان کرد: پروژه‌های مذکور به طور جداگانه اجرایی می‌شود.

به گزارش فارس، پروژه راه‌آهن رشت ـ قزوین به لحاظ مهندسی ایرانی از جمله پروژه‌های منحصر به‌فرد محسوب می‌شود و بزرگ‌ترین پل ریلی کابلی کشور به طول 560 متر در حاشیه سد منجیل احداث شده است.

خط آهن رشت ـ قزوین در پهنه طبیعتی زیبا و پل‌های مینیاتوری به طول 164 کیلومتر امتداد دارد و سرعت قطارهای مسافری که قرار است در این خط‌ آهن تردد کنند، 160 کیلومتر در ساعت و قطارهای باربری 120 کیلومتر برنامه‌ریزی شده است.

راه‌آهن گیلان از قزوین تا بندرانزلی به طول 205 کیلومتر در حال ساخت بوده و می‌تواند سالانه 10 میلیون تن کالا و حدود 4 میلیون نفر مسافر را جابه‌جا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار