کد خبر: ۱۸۵۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 22 February 2016
تابناک گیلان: فرود اولین بالگرد هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بر فراز سایت بالگرد بیمارستان بین المللی قائم(عج) صورت گرفت.

فرود اولین بالگرد اورژانس هوایی در گیلانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان، علیرضا کریم‌زادحق، مدیرعامل بیمارستان بین‌المللی قائم با اشاره به آرزوی دیرینه مردم گیلان مبنی بر راه اندازی اورژانس هوایی گفت: با فرود آزمایشی و حمل مجروح توسط بالگرد هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و انتقال آن به اتاق عمل بیمارستان بین‌المللی قائم(عج) در کوتاه‌ترین زمان ، شاهد راه‌اندازی اورژانس هوایی و Air Taxi در استان گیلان هستیم.

وی افزود :تراکم جمعیت بالای استان و حجم گسترده شهرها، جاده‌ها و همچنین توریستی بودن منطقه یکی از دلایل افزایش آمار تصادفات جاده‌ای بسیار بالایی در این استان است .

کریم زاد حق بیان داشت: به دلیل ترافیک جاده‌ای مخصوصا در ایام نوروز و تابستان به هنگام وقوع حوادث جاده‌ای ،جابه جایی زمینی مصدومین بسیار با تاخیر صورت می‌گیرد و به علت اینکه اغلب امکانات تخصصی و درمانی در مرکز استان متمرکز است و‌ این در تمام دنیا نیز به همین شکل است، جهت انتقال بیماران بد حال از اقصی نقاط استان از گردنه حیران تا حوزه استان مازندران می‌توان مصدومین و حتی بیماران قلبی که نیاز به فوریت‌های درمانی دارند را از طریق بالگرد به نحو شایسته‌ای جهت نجات بیماران استفاده کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : با توجه به امکانات بالقوه در بیمارستان بین‌المللی قائم(عج) تخت‌های کافی بخش‌های مراقبت‌های ویژه(ICU)، اتاق‌های عمل مجهز، سی تی اسکن16 اسلایت، بخش CCU و بخش جراحی قلب، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی و همچنین بخش‌های تروما، این قابلیت را در این مرکز ایجاد کرده است که کلیه خدمات اورژانسی را به بیماران تصادفی و اورژانس‌های قلبی ارائه نماید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار