در انزلی؛
همچنین جشنواره مجسمه های بازیافتی با همکاری گروه های هنری و فعالان محیط زیست گیلان در محدوده طرح ساحلی منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.
کد خبر: ۱۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 01 April 2015
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این سازمان،این اقدام با هدف جلوگیری از تخریب منظر ناشی از ریخت و پاش سبزه ها در نقاط مختلف و به منظور فرهنگسازی برای پاسداشت زیبایی طبیعت صورت می گیرد.

همچنین جشنواره مجسمه های بازیافتی با همکاری گروه های هنری و فعالان محیط زیست گیلان در محدوده طرح ساحلی منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.

به گزارش تابناک گیلان،جشنواره مجسمه های بازیافتی برنامه ای مشارکتی با همکاری گردشگران روز سیزده بدر است که براساس آن؛ مسافران ورودی به محدوده گردشگری تجاری منطقه، زباله های بازیافتی پخش شده در محیط را جمع آوری و با همکاری هنرمندان استانی، از این زباله ها، مجسمه و آثار تجسمی مورد علاقه خود را خلق می کنند.

این جشنواره با هدف فرهنگ سازی در زمینه های حفاظت از محیط زیست، لزوم جمع آوری زباله ها از طبیعت، افزایش همکاری جمعی میان مردم و سازمان های دولتی در نگاهبانی از مواهب طبیعی و در نهایت به منظور آشنایی گردشگران با هنرهای تجسمی در روز طبیعت برگزار خواهد شد.

منطقه آزاد انزلی با بهره مندی از سه مرکز خرید و طبیعت زیبای ساحل و دریا و اجرای برنامه های هنری در تعطیلات نوروز، روزانه هزاران بازدید کننده دارد .

بهره گیری از تسهیلات کالای همراه مسافر در مجتمع های تجاری ، وجود زیرساخت ها و امکانات مناسب مانند آلاچیق های ساحلی، پارک بازی کودکان، وسایل ورزشی و فضای سبز و آراستگی ساحل در محدوده طرح ساحلی به همراه ارائه سایر خدمات لازم جهت آسایش گردشگران ورودی به محدوده تجاری و گردشگری، از ظرفیت های این منطقه برای جذب گردشگر است .

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است؛ کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار