کد خبر: ۱۷۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 08 February 2016
  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، شبکه العالم گزارش داد: با تسلط ارتش سوریه و  نیروهای مردمی بر روستای کفین ، این نیروها به شش کیلومتری شهر تل رفعت در حومه شمالی حلب رسیدند و فاصله خود را با مرز ترکیه کاهش دادند.
بنابر این گزارش در حمله جنگنده های ارتش سوریه به مقر داعش در روستای الطابیه در حومه شرقی دیرالزور نیز  شماری از عناصر این گروه تروریستی به هلاکت رسیدند.
 پایگاه خبری العهد نیز گزارش داد: یکی از سرکردگان داعش مشهور به «النحلی اللیبی» و سه تن از همراهانش در عملیات غافلگیرانه ارتش سوریه در اطراف البغیلیه در شهر دیرالزدر به هلاکت رسیدند.
«النحلی اللیبی» مسوول داعش در مناطق تحت محاصره «الجوره» و «القصور» در دیرالزور بود.  

ارتش سوریه در آستانه ورود به درعا 

 نیروهای ارتش سوریه در شمال درعا ضمن پیشروی های گسترده در حال تقویت استحکامات خود در دروازه شمالی این شهر هستند. آنچه که افراد مسلح طی چندین سال ایجاد کرده بودند، در چند روز فرو ریخته است.

یگان های ارتش سوریه سیطره خود را بر شمال درعا تقویت کرده اند و در حال پیشروی به سمت معمل الشبس در جاده درعا-طفس هستند. جاده خربة غزاله-عتمان اکنون تحت کنترل نیروهای سوری است.
یک فرمانده ارتش سوریه در این خصوص گفت: ما شهرک عتمان را از لوث وجود تروریست های مسلح پاکسازی کرده ایم. شهرک عتمان دروازه شمالی شهر درعا به شمار می آید و نیروهای ارتش سوریه مابقی مناطق را نیز به زودی پاکسازی خواهند کرد.
خبرنگار العالم افزود: درگیری ها در درعا با بقیه مناطق تفاوت دارد. محاسبات افراد مسلح با آنچه که در میدان جنگ جریان دارد، متفاوت است. ارتش سوریه در این منطقه از تاکتیک های کوبنده استفاده و عمق دفاعی گروه های مسلح را منهدم می کند. پس از پاکسازی عتمان، اکنون افراد مسلح مستقر در شهرک داعی در معرض حمله گازانبری نیروهای ارتش سوریه هستند.
یک فرمانده ارتش سوریه گفت: ان شاء الله در روزهای آینده اخباری منتشر خواهد شد که دل همه مردم سوریه از شنیدن آن شاد خواهد شد. ما تروریست ها را در این منطقه، هدف حمله ای گازانبری قرار داده ایم.
خبرنگار العالم اضافه کرد: منابع نظامی گفتند، عملیات نظامی در این منطقه ادامه دارد و فرماندهی عملیات در درعا نقشه های دقیقی برای پاکسازی کل حومه درعا طراحی کرده اند.  

حومه شمالی حلب 

     در تحولی دیگر به گزارش تلویزیون العالم، نیروهای ارتش سوریه و متحدانش بدون نیاز به دوربین و تجهیزات دیگر، تحرکات افراد مسلح را در تل رفعت محل استقرار تروریست های مسلح در حومه شمالی حلب زیر نظر دارند و با استفاده از سلاح های سبک و سنگین آنها را هدف قرار می دهند. این در حالی است که شهرک کفّین را تحت کنترل گرفته اند.
یکی از نیروهای مشارکت کننده در آزاد سازی این مناطق با نشان دادن محلی به خبرنگار این تلویزیون گفت: تروریست ها از این مکان ب سمت نبل خمپاره شلیک می کردند و غیرنظامیان را هدف قرار می دادند.
العالم افزود: آثار عملیات نظامی در شهرک مایر بیانگر شدت درگیری ها در این منطقه است. نیروهای ارتش سوریه در این منطقه بیش از 120 فرد مسلح را از پای درآورده اند. اکنون افراد مسلح به بیانون و تل رفعت رفته اند و درگیری ها در آن مناطق ادامه دارد و آنها چندین کیلومتر از مناطق آزاد شده دور شده اند.

دست خالی ترکیه در مرز حلب

     بیش از یک هفته عملیات نظامی در این منطقه موجب قطع همه خطوط پشتیبانی افراد مسلح در شرق حلب از سمت ترکیه شده است. افراد مسلح اکنون دست به دامان افراد مسلح دیگر در ادلب شده اند و از آنها درخواست کمک می کنند.
یکی از نیروهای ارتش سوریه اذعان کرد: گروه های مسلح تروریستی ضربات سختی متحمل شده اند و به رغم تلاش برای مقاومت، تحت فشار حملات هوائی و آتش توپخانه و حملات نیروی زمینی ارتش ناچار به فرار شدند.
العالم افزود: انتشار خبر تسلط نیروهای ارتش سوریه و متحدانش بر جاده بین المللی این منطقه و پیشروی نیروهای کردی، و تسلط بر شهرک علقمیه و تاموره و نزدیک شدن به تصرف فرودگاه نظامی «من نغل» با استقبال سربازان سوری مستقر در این مناطق مواجه شد.
نیروهای ارتش سوریه و متحدانش در شمال لاذقیه، منطقه قاروجه در جبل ترکمان و همچنین شهرک العالیه و تپه های اطراف آن را آزاد کرده اند و سیطره خود را بر کوه های این منطقه افزایش داده اند.

هراس صهیونیست ها !
      از سوی دیگر به گزارش روزنامه هاآرتص ، وزیر انرژی رژیم اسرائیل ، اعلام کرد، پیروزی های ارتش سوریه در حلب ،سبب افزایش نگرانی های استراتژیک آن رژیم شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار