وی با بیان این که طرح ملی پیشگیری از معلولیت های ناشی از حوادث جاده ای در رشت، بندرانزلی، لاهیجان و فومن در حال اجراست، اظهار کرد: در شهرستان رشت، دو چادر و در سه شهر دیگر یک چادر برای اجرای این طرح دایر شده است
کد خبر: ۱۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 26 March 2015
به گزارش تابناک گیلان ، محمدرضا سرهندی گفت: بروشورهای آموزشی این طرح با محتوای پیشگیری از معلولیت های ناشی از حوادث جاده ای و نقشه گیلان با معرفی جاذبه های گردشگری استان مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفت.

وی با بیان این که طرح ملی پیشگیری از معلولیت های ناشی از حوادث جاده ای در رشت، بندرانزلی، لاهیجان و فومن در حال اجراست، اظهار کرد: در شهرستان رشت، دو چادر و در سه شهر دیگر یک چادر برای اجرای این طرح دایر شده است.

وی کاهش معلولیت های ناشی از حوادث جاده ای را از اهداف اجرای این طرح عنوان و خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح چادرهایی در مناطق دارای پایگاه های گردشگری و هلال احمر برپا شده که در آنها، جمعیت همیاران سلامت روان (انجمن مردم نهاد تحت نظارت بهزیستی) حضور دارند. 

سرهندی تصریح کرد: در اجرای طرح نوروزی پیشگیری از معلولیت های ناشی از حوادث جاده ای بهزیستی گیلان پنج هزار بروشور ، سه هزار آفتاب گیر و بوگیر ماشین بین مسافران نوروزی توزیع خواهد شد. 

رییس روابط عمومی بهزیستی استان گیلان یادآور شد: در کنار پایگاه ها، اورژانس سیار 123 بهزیستی نیز مستقر شده تا در صورت نیاز به مداخله در آسیب های اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهد. 

وی بیان داشت: در برنامه های مشاوره ای این طرح نیز ، 202 مسافر در دو چادر برپا شده در رشت توسط روانشناسان مشاوره شدند.

طرح پیشگیری از معلولیت های ناشی از حوادث جاده ای علاوه بر گیلان در استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، مازندران، خوزستان ، فارس، زنجان، همدان و هرمزگان به اجرا درآمد.

بر اساس آمارهای موجود بین 10 الی 15 درصد از تصادفات جاده ای در کشور به معلولیت یا مصدومیت منجر و سالانه 70 هزار معلولیت ناشی از حوادث جاده ای در کشور ایجاد می شود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار