خبرگزاری شبستان:آزادی جیسون رضائیان به همراه سه تن دیگر در مقابل آزادی هفت شهروند ایرانی در آمریکا شبیه به تبادل جاسوس های روسی و آمریکایی در فرودگاه وین بود که آنا چپمن ستاره آن روزگار میدان بود.
کد خبر: ۱۶۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 17 January 2016

به گزارش خبرگزاری شبستان آزادی جیسون رضائیان به همراه سه تن دیگر در مقابل آزادی هفت شهروند ایرانی در آمریکا شبیه به تبادل جاسوس های روسی و آمریکایی در فرودگاه وین بود که آنا چپمن ستاره آن روزگار میدان بود. اما این روزها جیسون به ستاره رسانه ها مبدل شده است که البته چندان هم به آنا شباهتی ندارد .

در همین حال در پایتخت اتریش بلاخره به یک دهه بحران برنامه هسته ای ایران یک پایان خوش پیوست خواهد شد تا جهان از خبرسازی های رسانه ای و اظهار نظرهای تند سیاست مداران راست گرا خداحافظی کند و کمی به مشکلاتی چون مساله آزادی فلسطین به عنوان شاه کلید بحران های منطقه خاورمیانه که اکنون به سراسر جهان رخنه کرده است بپردازد .

در حال حاضر رفع تحریم ها تاثیرات گسترده ای در بازارهای جهانی خواهد گذاشت به طوری که ورود ایران به این داد و ستد بین المللی عملا بازار نفت را که روزهای سختی را تجربه می کند تحت تاثیر خود قرار می دهد. نباید از نظر دور داشت که ورود نیم میلیون بشکه نفت در روز از سوی ایران بازارهای اروپایی و آمریکایی را نیز متاثر از خود می کند.

در همین دوره مردم ایران هم با تغییراتی رو به رو خواهند شد. بانک های آنها با همکاران سابق خود ارتباط مجددی برقرار می کند و بخش خصوصی در این کشور قادر خواهد بود به راحتی از سرمایه ها و فن آوری های غربی استقبال کند.

آنچه اکنون رخ می دهد آزاد سازی تجارت ، کشتی سازی ، بهبود صنایع هوایی و تغییرات بازارهای پتروشیمی و انرژی خواهد بود که عملا برای ایران مفید هستند اما اردوغان و دیگر رژیم های همسایه بسیار عصبانی می کند.

کشورهای خاورمیانه و حتی شرکای غربی آنها که به بهانه ساخت بمب اتمی ایران را تحریم کرده بودند اکنون با دست های خالی باید نظاره گر آینده باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار