آیت الله زین العابدین قربانی:
نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت : در مذاکرات هسته ای ایران با 1 + 5 فقط توافق برد برد مورد قبول ملت بزرگ و ولایی ایران است و هر گونه تضییع حقوق ملت ایران پذیرفتنی نیست .
کد خبر: ۱۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰ 20 March 2015
به گزارش تابناک گیلان ، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود : امیدواریم تا دهم فروردین ماه توافق طبق شرایطی که ذکر شد انجام شود و مشکلات ناشی از تحریمهای ظالمانه غرب علیه ملت ایران کاهش یابد اما اگر هم نشد ، آسمان به زمین نخواهد آمد .

وی گفت : در این صورت ملت ایران همانگونه که در طول 36 سال گذشته با تکیه به غیرت و علم و دانش فرزندان خود راه ترقی و پیشرفت را پیموده است همین راه را ادامه خواهند داد تا باشد که دشمن این ملت بزرگ و ولایی بیش از پیش شرمنده و بی آبرو شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مراسم عید نوروز گفت : اسلام با مناسبت های نیکوی عید نوروز منافاتی ندارد بلکه آنها را محترم نیز شمرده است .

آیت الله قربانی افزود : مناسبت و رسم هایی همچون صله رحم ، عیدی و هدیه دادن به ضعفا و اقوام ، عیادت از بیماران و بزرگان فامیل ، خوشی و شادمانی کردن به مناسبت این عید طبیعت مورد تایید و احترام دین مبین اسلام نیز هست و با آن منافاتی ندارد ، اما آن بخش از مناسبت هایی که خرافه است و جایگاه عقلی و شرعی ندارد نیز مورد تایید دین اسلام نیست.

وی از همه مردم مسلمان ایران خواست ضمن رعایت احترام مقارنت دهه فاطمیه با ایام نوروز در این ایام از بیماران ، سالمندان و مستمندان عیادت کرده و تا حد امکان مشکلات آنها را برطرف نمایند .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار