کد خبر: ۱۵۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ 25 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: شاید یکی از دوره‌های عجیب لیگ را در نیم فصل اول لیگ پانزدهم گذراندیم، لیگی که به دنبال آن تیم‌های فولاد خوزستان، تراکتور سازی تبریز، سپاهان اصفهان، نفت تهران، پدیده مشهد  و.... که در دوره‌های گذشته هر کدام از تیم‌های خوب مدعی لیگ بودند امسال شرایط مناسبی ندارند و روزگار خوبی را سپری نمی‌کنند.

از آن طرف تیم‌هایی که اسم و رسم آنچنانی نداشتند تنها با هوش و ذکاوتی که در مدیریت و جذب بازیکن داشتند توانستند تیم‌های خود را به میانه بالای جدول برسانند، تیم‌های استقلال خوزستان و صبای قم با عبدالله ویسی و علی دایی را می‌توان از تیم‌های شگفتی ساز نیم فصل اول نام برد.
   
تیم‌هایی که شاید در ابتدا کسی برای آنها شانس آنچنانی قائل نمی‌شد و حداکثر توان آنها را با وجود چنین تیم‌های قدرتمندی حضور درمیانه های جدول می‌دید.
 
اما حالا شرایط تغییر کرده و اگر این روند در ادامه هم باشد شاهد یکی از عجیب‌ترین سال‌های لیگ برتر خواهیم بود.

در این گزارش قصد داریم به وضعیت تیمی بپردازیم که با وجود سابقه طولانی که دارد حالا وضعیت مناسبی ندارد و عامل این وضعیت را داوری ضعیف می‌دانند.
 
تیم فوتبال ملوان بندر انزلی که از جمله تیم‌هایی بود که تغییر را در ابتدای فصل به خود دید و لیگ پانزدهم را در حالی آغاز کرد که ابتدا برای هدایتش نام علی دایی شنیده می‌شد، در حالی که تنها چند هفته تا آغاز لیگ برتر زمان باقی بود نام امیر قلعه نوعی مطرح شد.
 
قلعه نویی که فصل گذشته را نتوانسته بود خوب به پایان برساند قصد داشت تا در ملوان انقلابی برپا کند و احتمالاً سهمی در شکستن تابوی حضور ملوان در میانه و انتهای جدول در چند دوره اخیر را داشت.  
 
قلعه نویی به انزلی آمد ولی قرار دادی با این تیم به صورت رسمی امضا نکرد و تنها در تمرینات این تیم حضور داشت و در بازی‌ها حاضر نمی‌شد. قوهای سپید نخستین بازی خود را در مقابل ذوب آهن در انزلی پیروز شد تا شروع خوبی در ابتدای فصل داشته باشد اما در فاصله زمانی میان بازی آمل ملوان تا بازی بعدی این تیم که در مقابل استقلال تهران بود شرایط تغییر کرد.
 
قلعه نویی که از همان ابتدا بحث حمایت مالی و امکانات را مطرح کرد با مشکلی روبه رو شد که از جمله مشکلات غیر قابل حل در آن زمان بود.
 
ملوان تیمی بود که نه مدیر عامل داشت و نه حامی مالی که از این تیم حمایت کند، علاوه برآن کوله باری از بدهی‌ها به بازیکنان از فصل گذشته باقی مانده بود.
 
همچنین امکانات سخت افزاری مناسبی هم در انزلی وجود نداشت و زمین مناسب چه برای تمرین و چه برای مسابقه وجود داشت. همین شد که قلعه نوعی برای امضای قرار داد در این تیم دو دل شد اما پس از بازی دوم این تیم در لیگ، مقابل استقلال تهران و شکست این تیم، احتمالاً قلعه نویی تصور کرد که دیگر شرایط مناسب کاری برای ادامه در انزلی وجود ندارد.
 
پس از قلعه نویی گزینه مختلفی مطرح شد تا سرانجام حمید استیلی هدایت این تیم را بر عهده گرفت.
 
استیلی در همان بدو ورود خوش درخشید و توانست در بازی اول خود در هفته سوم مقابل استقلال اهواز به پیروزی برسد. پس از آن ملوان در هفته چهارم در تهران به یک تساوی پر گل ارزشمند مقابل نفت تهران دست یافت اما پس از آن بود که نتایج سینوسی ملوان آغاز شد.
 
سه تساوی، دو شکست و یک پیروزی نتایج استیلی تا هفته یازدهم بود.
 
اما شاگردان استیلی در مقابل فولاد پیروز شدند تا دیگر در چهار بازی بعدی خودشان و پایان نیم فصل اول رنگ پیروزی را به خود نبینند.
 
سه شکست پیاپی مقابل تیم‌های صبای قم، سایپا تهران و تراکتور سازی تبریز و کسب یک تساوی در مقابل سیاه جامگان این سؤال را به وجود آورد که آیا خطر سقوط ملوان را تهدید می‌کند یا خیر؟

قوهای سپید که هم اکنون درجایگاه یازدهم جدول قرار دارند تنها 7 امتیاز تامرز سقوط اختلاف دارند و این درحالی است که مربیان ملوان معتقدند عامل داوری در این جایگاه دخیل است، در همین خصوص پایان رأفت به خبرنگار ما گفت: از کمیته داوران تقاضا دارم که دقت بیشتری روی بازی‌های ما وجود داشته باشد.
 
ما تاکنون در خصوص داوری صحبت نمی‌کردیم ولی عاملی که باعث از دست رفتن امتیازهای ما در مقابل تیم‌های سایپا شد همین عامل داوری بود که سوت‌های اشتباه زیادی زده شد.
 
همچنین رأفت در خصوص احتمال سقوط ملوان معتقد است که هواداران نباید نگران این موضوع باشند، مطمئن باشید ما روز به روز بهتر می‌شویم و نمی‌گذاریم که شرایط این گونه باشد.
 
شایان ذکر است که ملوان از جمله تیم‌های لیگ برتر است که در این فصل شرایط بسیار سختی را طی می‌کند. تیمی که هم مشکلات سخت افزاری دارد و هم مشکلات مالی، قوهای سپید که در 5 دوره گذشته بهترین مقامی که کسب کرده اند هفتم جدول بوده و باید دید که آیا می‌توانند در این فصل این شرایط را تغییر دهند یا خیر؟
 
به هر صورت اگر فکری اساسی در خصوص مشکلات این باشگاه‌ها صورت نگیرد شاهد نابودی تیم‌های بیشتری در آینده خواهیم بود، تیم‌های ریشه دار و قدیمی که تنها به دلیل سوء مدیریت مسئولان فوتبال شرایط خوبی ندارند اگر به طور مثال همین حق پخش تلویزیونی به تیم‌های نظیر ملوان تعلق گیرد شرایط به کلی عوض می‌شود و ما شاهد این مشکلات نخواهیم بود.
 
در پایان تنها می‌توان گفت باید امیدوار بود و امیدوار.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار