کد خبر: ۱۴۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 06 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه بحث آبزی پروری از استان گیلان آغاز شده است، گفت: باید اولین قفس پرورش ماهی نیز در گیلان شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، حسن صالحی،‌ در چهاردهمین کارگروه پرورش ماهی در قفس که با حضور استاندار گیلان برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور استاندار گیلان در خط مقدم حرکت و حمایت در بخش پرورش ماهی در قفس، اظهار کرد: با توجه به اینکه بحث آبزی پروری از استان گیلان آغاز شده است، باید اولین قفس پرورش ماهی نیز در این استان شکل بگیرد.

وی پرورش ماهی در قفس و پرورش گلخانه‌ای سیفی جات را دو برنامه مهم جهاد کشاورزی در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: باید این واقعیت را که برای تأمین غذا جز نگاه بر دریا راه دیگری نداریم، را بپذیریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از امضای تفاهم نامه بین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در خصوص تولید 100 هزار تن ماهی در قفس خبرداد و گفت: مجری این تفاهم‌ نامه وزارت تعاون خواهد بود و در این میان برای پرورش ماهی در قفس بنیاد مستضعفان نیز اعلام آمادگی کرده‌است.

صالحی بر تأکید رئیس جمهور در خصوص ضرورت انتقال تکنولوژی و فناوری‌های نو به داخل کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در این خصوص با کشورهای اروپایی رایزنی‌ها صورت گرفته است تا تجهیزات در داخل کشور تولید شود.

وی با اشاره به دستور وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اولویت قراردادن پرورش ماهی در قفس در واگذاری‌های زمین‌ها، تصریح کرد: در سال گذشته اعتبار شیلات گیلان دو میلیارد تومان بوده است که در سالجاری افزایش 100 درصدی داشته است.

رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به افزایش چمشگیر تسهیلات در بخش آبزیان برای اولین بار گفت: هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی اعتبار در نظر گرفته شده است و هیچگونه محدودیت تسهیلاتی ارزی نداریم.

وی به تامین بچه ماهی کپور و سفید در استان اشاره و تصریح کرد: این نشان می‌دهد که بسترهای لازم در حال فراهم شدن است و امیدواریم تا پایان سال حجم قابل توجهی از پرورش ماهی در قفس در استان آغاز گردد.

در ادامه غلامعلی جعفرزاده، رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه روند توسعه استان روند دریا محور است، گفت: در سال‌های قبل از این موهبت الهی بهره‌های لازم برده نشد.

وی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی و آبزیان تحولی ایجاد شده است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی 9 درصد نسبت به سال 93 رشد داشته است که تلاش می‌کنیم در کمیسیون تلفیق بودجه این میزان را افزایش دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار