کد خبر: ۱۲۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷ 14 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

نخستین همایش کشوری شبکه تروما امروز در گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما این همایش همزمان با روز جهانی یادبود قربانیان حوادث جاده ای در زیباکنار رشت برگزار شد.

به هرگونه آسیب جسمی و روحی که بر اثر عوامل محیطی به بدن وارد می شود تروما می گویند.

رئیس نخستین مرکز ترومای جاده ای کشور در این همایش با بیان اینکه 90 درصد آسیب هایی که به بدن وارد می شود بر اثر حوادث ترافیکی است گفت : ایران در تصادفات و مرگ و میر جاده ای رتبه هشتم دنیا را دارد.

دکتر شاهرخ یوسف زاده با اشاره به اینکه میانگین سن جان باختگان تصادفات در کشور 21 تا 30 سال است افزود : این آمارهای تکان دهنده لزوم راه اندازی مرکز شبکه تروما را بیش از پیش نمایان می کند .

وی تصریح کرد : در این شبکه پیشگیری از حوادث ترافیکی – خدمات پیش بیمارستانی – بیمارستانی و توانبخشی با همکاری همه سازمان ها و نهادهای دست اندر کار به جامعه هدف ارائه می شود .
به گفته رئیس نخستین مرکز ترومای جاده ای کشور ، گیلان پس از تهران و قم سومین استان پر تصادف کشور است .
در نخستین همایش کشوری شبکه تروما محمد علی نجفی استاندار گیلان نیز توسعه حمل و نقل جاده ای را معیار اصلی توسعه پایدار دانست و گفت : در گیلان که در تعطیلات نوروز و تابستان بیشتر از 30 میلیون مسافر با 5 میلیون و 400 هزار خودرو تردد می کنند راه اندازی سیستم ترومای جاده ای بسیار مهم است.
نمکی معاون امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هم در این همایش ملی گفت : ایران بعد از لیبی دومین کشور پر تصادف در شرق مدیترانه است و در حال حاضر پس از بیماری های قلبی –عروقی و سرطان این تصادفات جاده ایست که جان مردم را می گیرد .
وی ارتقاء سلامت و کاهش حوادث ترافیکی را با همه محدودیت های مالی از محوری ترین برنامه های دولت عنوان کرد.
دکتر انوش برزیگر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در نخستین همایش ترومای کشور با اشاره به اینکه 50 درصد علل تصادفات ، انسان - 30 درصد ایمن نبودن جاده ها و بقیه نقص فنی خودروهاست گفت : هزینه هایی که به ازای تصادف هر فرد به کشور تحمیل می شود حدود 2 میلیارد و 500 میلیون ریال است .
محمد حسین قربانی رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم به تدوین سند برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر مسوولان در این برنامه برای کاهش تصادفات جاده ای شد .
همچنین از امروز به طور آزمایشی نخستین شبکه ترومای جاده ای کشور در گیلان آغاز بکار کرد .
در حال حاضر به ازای هر 100 هزار نفر در کشور 24 نفر در تصادفات جاده ای جانشان را از دست می دهند .
پارسال در کشور 17 هزار نفر و در گیلان 612 نفر در حوادث ترافیکی جان باختند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار