کد خبر: ۱۲۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 30 October 2015
رشت - ایرنا - مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: در حال حاضر تمامی راه های ارتباطی استان باز و تردد در آنها برقرار است.

محمود ایرانپرست روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شب گذشته در محو ر رودبار - منجیل ریزش جزئی کوه را داشتیم که اختلالی در تردد ایجاد نکرد و با حضور بموقع راهداران، مشکل برطرف و مسیر پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه گرفتگی دهانه پل ها موجب بالا آمدن آب رودخانه ها به سطح جاده می شود، اظهار کرد: پاکسازی دهانه پل ها از مهمترین عوامل جلوگیری ورود سیلاب به سطح جاده است از این رو ، راهداران با ماشین آلات سنگین در حاشیه پل ها و مسیل ها استقرار یافته اند.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان بیان داشت: راهداران لحظه به لحظه دهانه پل ها را پاکسازی می کنند تا از ورود طغیان رودخانه و سیلاب ها به سطح جاده ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی برای تداوم بارندگی در استان تصریح کرد: رانندگان می توانند قبل از حرکت ، با برقراری تماس تلفنی به مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی گیلان با شماره های 33311111 با پیش شماره 013 و شماره 141 در هر لحظه از شبانه روز ، از آخرین وضعیت راه های استان مطلع شوند.
ایرانپرست همچنین از رانندگان خواست با توجه به بارش باران ، لغزندگی راه های استان و کاهش دید، سرعت مطمئنه را رعایت کنند و با عوامل راهداری و پلیس راه همکاری کنند.
10 هزار و 628 کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان ، هشت هزار و 787 کیلومتر راه روستایی ، یک هزار و 133 کیلومتر راه فرعی 311 کیلومتر را اصلی، 344 کیلومتر بزرگراه و 53 کیلومتر آزادراه است.
نقشه های هواشناسی، بیانگر فعالیت الگوی ناپایدار از روز چهارشنبه گذشته تا دوشنبه هفته پیش رو در سواحل جنوبی دریای خزر است.
طی این مدت، بارش باران در بعضی ساعات رگباری و شدید ، وزش باد شدید ، کاهش دما بین 10 تا 15 درجه سلسیوس، رعد و برق و مه آلودگی هوا پیش بینی شده است.
هوای گیلان برای امروز (جمعه) ابری همراه با بارندگی و وزش باد (گاهی شدید)، ارتفاعات بالاتر از یک هزار و 500متر بارش برف و فردا (شنبه) نیز آسمان ابری همراه با بارندگی و وزش باد (گاهی شدید) و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار