مهار اولیه آتش سوزی جنگل‌های کبیرکوه

فرماندار دره‌شهر(استان ایلام) با بیان اینکه در روز گذشته(جمعه) چندین فقره آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل‌های کبیرکوه محدوده این شهرستان روی داد، گفت: در حال حاضر این آتش‌سوزی‌ها با تلاش همه عوامل اطفای حریق مهار اولیه شده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰ 07 September 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ هوشنگ طاهری اظهار کرد: روز گذشته آتش سوزی‌ در جنگل‌ها و مراتع ۴ نقطه کبیرکوه و محدوده شهرستان دره‌شهر از جمله پُشته فرهادآباد، ارتفاعات مجاور روستای قلعه تسمه، منطقه سرآسیاب و پلنگ آباد روی داد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی عصر روز گذشته با حضور نیروهای مردمی و عوامل اطفای حریق در این مناطق مهار اولیه شد، افزود: پوشش گیاهی متراکم، وزش شدید باد و سقوط تنه های نیم سوخته درختان در ارتفاعات مجاور روستای قلعه تسمه موجب شروع دوباره این آتش سوزی در شب گذشته شد.

فرماندار دره‌شهر با بیان اینکه نیروهای مردمی و عوامل اطفای حریق ستاد مدیریت بحران شهرستان شب گذشته در راستای کنترل و جلوگیری از سرایت آتش سوزی به نقاط دیگر در محل حضور داشتند، ابراز کرد: در اولین دقایق صبح امروز نیز گروهی دیگر از عوامل اطفای حریق به منطقه برای پایش و مهار این آتش سوزی به منطقه اعزام شده است.

طاهری با اشاره به اینکه انتظار می‌رود که ظرف یک ساعت آینده این آتش سوزی نیز به طور کامل مهار شود، گفت: با وجود سخت گذر بودن منطقه و شدت وزش باد، همه عوامل و دست اندرکاران اطفای حریق برای مهار آن در تلاش هستند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ منابع طبیعی و جنگل‌های کبیرکوه برای نسل‌های آتی، خاطرنشان کرد: از همه طبیعت‌گردان درخواست می‌شود هنگام حضور در جنگل‌ها و مراتع، از روشن کردن آتش خودداری کرده و یا در صورت روشن کردن آتش از خاموش کردن آن مطمئن شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار