مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام:

ارائه بیش از ۲ میلیون نفرساعت آموزش‌های مهارتی در ایلام

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفرساعت آموزش در ۲ بخش دولتی و آزاد در گروه‌های هدف مراکز فنی و حرفه‌ای ایلام برگزار شده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰ 04 September 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حمید رئیسی مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام، بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در قالب ۸ هزار نفر دوره در ۴ حوزه خدمات، کشاورزی، صنعت و فرهنگ و هنر در ۲ بخش دولتی و آزاد در۱۹ گروه هدف برگزار شده است.

وی افزود: آموزش ۵۰۰ نفر نیروی کار ماهر و متخصص در راستای تفاهم‌نامه فیمابین شرکت ملی نفت، وزارت کشور و سازمان فنی و حرفه ای در رشته های برق صنعتی، لوله کشی صنعتی، جوش و ابزار دقیق تا پایان شهریورماه به پایان می رسد و آماده جذب در صنایع نفتی هستند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام گفت: در راستای عدالت مهارتی و توانمندسازی جوانان جویای کار مراکز آموزشی در شهرستان‌های چوار و چرداول در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری رسید، پیش بینی می‌شود سالانه بیش از ۱۰ هزار نفر دوره در این مراکز آموزش های مهارتی کسب کنند.

رئیسی گفت: در جهت توانمند سازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ۲ مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه های باختر و پیام نور افتتاح و به‌ بهره برداری رسید.

در این مراکز دانشجویان در کنار مباحث نظری مهارت‌های فنی وحرفه ای را کسب خواهندکرد.

وی بیان کرد: هدف گذاری و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان ایلام در سال ۱۴۰۳ اجرای ۵ و نیم میلیون نفرساعت آموزش در قالب ۲۰ هزار نفر دوره برای علاقمندان به مهارت های فنی و حرفه ای است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار