فرودگاه آبدانان بایگانی شد؟ / ۷۰ میلیارد اختصاص یافته به این پروژه کجا رفت؟

یکی از نیازها و مطالبات به حق مردمان حوزه جنوب استان ایلام با جمعیتی بالغ بر 220 هزار نفر استفاده از راه هوایی و بهره مندی از هواپیما جهت مسافرت آسان و سریع می باشد.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵ 07 September 2024

تابناک ایلام،بهروز مردانی :: یکی از نیازها و مطالبات به حق مردمان حوزه جنوب استان ایلام با جمعیتی بالغ بر 220 هزار نفر استفاده از راه هوایی و بهره مندی از هواپیما جهت مسافرت آسان و سریع می باشد.

این مطالبه وقتی توجیه پذیر می باشد که فرودگاهی در آبدانان به مرکزیت شهرستان های حوزه جنوب و مجاورت دو استان خوزستان و لرستان قرار و از سال های بسیار دور متروکه مانده است.

این فرودگاه در سال 1352 به مقاصد نظامی ساخته شد و در زمان جنگ تحمیلی مورد استفاده قرار گرفت  اما پس از آن به دلیل عدم پیگیری و نداشتن اراده ای برای راه اندازی و به اصطلاح عامیانه بی صاحب بودن متروکه گردید.

ولیکن طی سالیان اخیر و توسط نمایندگان مختلف ادوار پیگیری هایی انجام و اقداماتی صورت گرفت که با موانعی در مرکز بخاطر نظامی بودن فرودگاه و کارشکنی هایی در استان به بهانه نداشتن توجیه اقتصادی مواجه گردید.

علی محمد احمدی نماینده دوره دهم مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای اولین بار  راه اندازی فرودگاه آبدانان را مطرح و در این خصوص اقداماتی را انجام داد ولیکن به سرانجامی نرسید؛ در مجلس دوازدهم این بار بهزاد علیزاده این پیگیری‌ها را ادامه و موفق به اخذ مجوز آن از وزارت دفاع (استفاده غیر نظامی) و همچنین از سازمان هواپیمایی کشور جهت راه اندازی گرفته و مبلغ 70 میلیارد تومان از محل بودجه وزارت نفت برای بازسازی و احداث این فرودگاه اختصاص یافت  و قرار بر این شد که در سال 1403 از طریق راهداری استان کار مرمت و بازسازی آن انجام پذیرد.

اما اینکه چرا این پروژه بایگانی و مسکوت مانده سوالی است که استاندار ایلام و اداره کل راهداری استان بایستی پاسخ دهند.

محض اطلاع در کتابی که بهزاد علیزاده نماینده اسبق به چاپ رسانده موانع موجود در مرکز (تهران) کامل مرتفع شده و بهانه توجیه ناپذیر بودن اقتصادی آن نیز با بازگشایی تونل کبیرکوه و نزدیکی و ارتباط آسان با استانهای خوزستان و لرستان جهت استفاده از این فرودگاه برطرف شده است، هر چند ظرفیت خود استان نیز به راحتی نیاز هواپیمایی را  پاسخگو خواهد بود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار