برپایی ۶۷ ایستگاه سلامت در مسیرهای منتهی به حرم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برپایی ۶۷ ایستگاه سلامت در محورهای منتهی به مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی برای خدمت‌رسانی به زائران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳ 01 September 2024

به گزارش تابناک رضوی، دکتر حمیدرضا قربان‌زاده امروز یکشنبه 11 شهریور ماه 1403 گفت: از مجموع این ایستگاه‌ها، هشت ایستگاه در خیابان‌های منتهی به حرم، ۱۶ ایستگاه در محور قوچان‏ - مشهد و ۱۷ ایستگاه در محور ملک آباد‏- مشهد مستقر هستند.
عضو کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این در مسیر فریمان ۶ ایستگاه، سرخس ۹ ایستگاه، کلات چهار ایستگاه، طرقبه شاندیز ۲ ایستگاه، تایباد یک ایستگاه و خواف ۲ ایستگاه سلامت فعال خواهند بود.
قربان‌زاده تصریح کرد: نیروهای بهداشتی و درمانی در قالب مراقب سلامت، پزشک و پرستار و کارشناس بهداشت محیط در این پایگاه‌ها ضمن خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران، نظارت بهداشتی بر ۵۴ ایستگاه صلواتی دایر در خیابان های منتهی به حرم مطهر را انجام می‌دهند.
رییس مرکز بهداشت خراسان رضوی با اشاره به آمادگی این حوزه در تمام نقاط شهری و جاده‌ای و همچنین مرزی، با توجه خطرات ناشی از وجود پشه آئدس، گفت: برنامه‌ریزی ویژه‌ای در راستای ارائه خدمات بهداشتی باکیفیت در سه حوزه مرزی، شهری و جاده‌ای انجام شده است.
قربان‌زاده افزود:: در این ایام ۳۰۷ بازرس بهداشت محیط در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در راستای تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و محل های اسکان زائران فعالیت خواهند داشت.
او ادامه داد: از مجموع بازرسان بهداشت محیط، ۱۹۳ نفر در مشهد و ۱۱۴ نفر در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مسئولیت مراقبت بر سلامت آب و غذا و محل اسکان زائران را برعهده دارند و چهار پایگاه رسیدگی به شکایات بهداشتی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی نیز مستقر شده است.

برچسب ها: تابناک رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار