خدمت‌رسانی ۴ هزار جهادگر در موکب‌های خراسان رضوی

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی، گفت: ۲۵۰ ایستگاه خدمت‌رسانی توسط جهادگران در سطح استان مستقر شده و ۴ هزار نفر جهادگر در موکب‌ها به زائرین خدمت‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶ 01 September 2024
به گزار تابناک رضوی، سرهنگ پاسدار محمد روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مشهد، اظهار داشت: دبیرخانه ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائرین پیاده دهه آخر صفر در مشهد با هدف پشتیبانی و اسکان، خدمات به گروه‌های جهادی سراسر استان شروع به فعالیت کرده است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه هماهنگ کننده اسکان و ارائه خدمات به گروه‌های جهادی سراسر کشور هستیم، 250 ایستگاه خدمت‌رسانی توسط جهادگران در سطح استان مستقر شده و 4 هزار نفر جهادگر در موکب‌ها به زائرین خدمت‌رسانی می‌کنند.
 
مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی تصریح کرد: تا به امروز برای 117 هزار نفر در روزهای گذشته توسط این موکب‌ها اسکان شبانه انجام شده و حدود 500 هزار وعده غذایی توسط جهادگران در بین زائرین توزیع شده است.
 
روحانی عنوان کرد: شهرستان‌هایی که در مسیر قرار ندارند نیز پشتیبانی شده و کمک‌های مردمی و کشاورزان در قالب میوه در موکب‌ها منتقل و در بین زائرین پیاده توزیع می‌شود.
 
حضور موکب‌های دیگر استان‌ها در خدمت‌رسانی به زائرین پیاده 
 
وی افزود: استان‌های مختلف کشور نیز درخواست برپایی موکب داشتند و حضور پیدا کردند اصفهان، تهران، گلستان، سمنان، خوزستان، خراسان شمالی و جنوبی، موکب‌هایی در مسیر منتهی به مشهد و داخل شهر مستقر کردند و با پخت غذای محلی شهر خود در بین زائرین پیاده خدمت‌رسانی می‌کنند.
 
مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی در خصوص هماهنگی با امور مساجد نیز عنوان کرد: گروه‌های زیر 25 نفر و یا بیشتر از 25 نفر جهت اسکان با مساجد هماهنگ شده‌اند، همچنین آشپزخانه‌هایی نیز در راستای استقرار وسایل آشپزی صورت گرفته است، آشپزخانه مرکزی نیز هماهنگ شده تا اگر گروهی جایی برای پخت پز نداشت از این آشپزخانه استفاده کنند، در نتیجه تمام هماهنگی‌ها صورت گرفته تا خدمت‌رسانی بهتری برای زائرین حضرت رضا (ع) ارائه شود.
 
از کربلا تا مشهدالرضا خدمت ادامه دارد
 
روحانی ادامه داد: 50 موکب نیز از که در شهرهای کربلا و نجف به زائرین اربعین خدمت‌رسانی می‌کردند مستقیما وارد مسیرهای منتهی به مشهد و داخل شهر شدند و همان خدمات را برای زائرین پیاده دهه آخر صفر تدارک دیده‌اند.
 
وی افزود: در روزهای منتهی به پایان ماه صفر اقدامات عملیاتی در حوزه راه‌سازی توسط ماشین‌آلات بنیاد تعاون بسیج، بسیج مهندسین و لشکر 5 نصر جهت برقراری موکب‌ها انجام شده است.
 
خدمت‌رسانی 51 گروه پزشکی به صورت جهادی در موکب‌ها
 
مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی اشاره کرد: توزیع مواد غذایی، انرژی، برق، آب، گاز و پشتیبانی‌های مردمی به موکب‌ها توسط سازمان بسیج سازندگی صورت گرفته است، همچنین طلاب جهادی نیز در موکب‌ها مستقر هستند تا در راستای امور فرهنگی و احکام به زائرین خدمت‌رسانی کنند.
 
روحانی خاطرنشان کرد: 51 گروه پزشکی در موکب‌ها مستقر هستند تا به زائرین پیاده خدمت‌رسانی کنند، همچنین اقشار مختلف بسیج در قالب تعمیرات خودرویی، آرایشگری، بسیج کشاورزی پای کار آمدند تا بتوانند بهترین خدمت‌رسانی را به زائرین پیاده امام رضا(ع) ارائه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار