راه اندازی و شروع به کار محاکم صلح در استان ایلام

رییس کل دادگستری استان ایلام گفت : فعالیت پنج دادگاه صلح دیگر در شهرستان‌های آبدانان، دره شهر، دهلران، چرداول و مهران آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹ 01 September 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی محمدی بیان داشت : در دعاوی مالی، آرای صادره در دادگاه‌های صلح تا ۵۰۰ میلیون ریال قطعی و در سایر موارد قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر است.

وی افزود : دعاوی مالی تا یک میلیارد ریال، دعاوی حقوقی تصرف عدوانی، مزاحمت و ممانعت از حق اعم از کیفری و حقوقی و برخی پرونده‌های با موضوع جهیزیه، مهریه و نفقه از دیگر موارد در صلاحیت دادگاه صلح است.

 علی محمدی ادمه داد : با برنامه ریزی انجام گرفته و جلسات تبیینی و توجیهی در مرکز استان و شهرستانها و بخش های تابعه، نسبت به پیگیری چارت تشکیلاتی، تامین فضای مناسب و تجهیزات اداری، شناسایی و معرفی قضات واجد شرایط، دریافت احکام انتصاب و تعیین تکلیف پرونده های موجودی و جریانی شعب شورای حل اختلاف اقدام شده و فعالیت محاکم صلح استان و اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف با مشکل خاصی روبرو نشده است.

وی تاکید کرد : در امور کیفری نیز جنبه عمومی و خصوصی جرائم غیرعمدی ناشی از کار یا تصادفات رانندگی و جرایم عمدی تعزیری درجه هفت و هشت بدون نیاز به کیفرخواست و مستقیما در دادگاه صلح رسیدگی می‌شود.

رییس کل دادگستری استان ایلام یاد آور شد : مزیت دیگر دادگاه صلح این است که این مرجع می‌تواند در ساعات غیراداری یا در روزهای تعطیل نیز به دعاوی رسیدگی کند./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار