رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی عنوان کرد:

برگزاری شش جشنواره فرهنگی و هنری در استان/ جشنواره تئاتری در گرامیداشت آیت‌الله مدرس

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی از برگزاری شش جشنواره فرهنگی و هنری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱ 01 September 2024

به گزارش تابناک رضوی، دکتر محمدهادی خالقی، ریاست سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به وجود ظرفیت و استعدادهای منحصر به فرد هنری در خراسان رضوی، گفت: باتوجه به سطح بالای هنرمندان در خراسان رضوی، یک جشنواره ملی و پنج جشنواره تخصصی استانی با کیفیت ملی توسط این سازمان در سال جاری برگزار خواهد شد.

وی سطح جشنواره‌ها را بالا دانست و افزود: سعی کردیم در بخش داوری، از داوران با سابقه و صاحب نام برای داوری آثار، دعوت به عمل آوریم.

وی اظهار داشت: دومین دوره جشنواره ملی لالایی خوانی با عنوان « آغوش غزه » و موضوع مادران و در محورهای ارتباطات مادر و فرزندی، کانون خانواده، جمعیت و فرزندآوری، احیای سنت‌های قدیمی و اقوام ایرانی و همچنین لالایی خوانی حماسی و قهرمان پروری برگزار می‌شود که در سال گذشته و در اولین دوره این جشنواره، ۱۲۰ گروه حضور داشتند.

جشنواره‌ای در گرامی‌داشت آیت‌الله مدرس

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی عنوان کرد: پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر با عنوان « سودای عشق » و در گرامی‌داشت شهید آیت‌الله سید حسن مدرس، از علمای بزرگ ایران و همچنین کنگره ۱۲۲۱ شهید دفاع مقدس، در مهرماه و در شهر کاشمر با موضوعات تئاترهای آیینی و تئاتر مبتنی بر فرهنگ محلی، برگزار خواهد شد.

خالقی به برگزاری ششمین جشنواره استانی سرود و موسیقی با عنوان « آوای عشق » اشاره کرد و گفت: این جشنواره در سه رشته آکاپلا، سرود و کر و تک آهنگ که شامل بخش‌های سنتی، تلفیقی و دستگاهی و با موضوعات فلسطین، شهدا و ایثارگران، شعار سال، بسیج و محور آزاد است، برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری نهمین دو سالانه هنرهای تجسمی با عنوان « هنر نگار » خبر داد و افزود: این جشنواره که اختتامیه آن در مهرماه و در مشهد است، در بخش‌های طراحی، نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، نگارگری و خوشنویسی در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ به میزبانی شهر مشهد برگزار و آثار برگزیدگان نیز در قالب نمایشگاهی برای عموم به نمایش در خواهد آمده و رتبه‌های برتر نیز به بخش ملی راه پیدا خواهند کرد.

وی با توجه به استقبال هنرمندان و خوشنویسان در دوره‌های گذشته این جشنواره، گفت: دوره گذشته بیش از ۷ هزار اثر از استان خراسان رضوی به جشنواره فجر کشور راه پیدا کردند.

جشنواره‌ای با محوریت حجاب و لباس اقوام ایرانی

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی در خصوص برگزاری ششمین جشنواره دو سالانه عکس استانی نیز اظهار داشت: این جشنواره با عنوان « نور » و محوریت خانواده، حجاب و لباس اقوام ایرانی، در مهرماه برگزار و منتخبان به جشنواره ملی معرفی و آثار حائزین رتبه‌های برتر نیز در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

خالقی با اشاره به شرکت تمامی علاقمندان به عکاسی در دو بخش حرفه‌ای و آماتور « عکاسی موبایلی »، گفت: دوره قبل این جشنواره با استقبال خوب عکاسان مواجه شد و ۳۷۰ عکاس از استان در این جشنواره شرکت و ۶ اثر نیز از خراسان رضوی حائز رتبه برتر کشوری نیز شدند.

وی به برگزاری ششمین دوره جشنواره فیلم در استان اشاره کرد و افزود: این جشنواره که با عنوان « اختران » و اختتامیه آن در آذرماه برگزار خواهد شد، از آثار شرکت‌کنندگان در این دوره نیز حمایت کرده و برگزیدگان به بخش کشوری راه پیدا خواهند کرد.

وی یادآور شد: در این دوره از جشنواره، آثار هنرمندان اکران شده و بخش‌های جنبی این جشنواره نیز شامل کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی خواهد بود و در دوره قبل نیز ۳۱۵ اثر در بخش فیلم کوتاه داستانی، مستند، انیمیشن، نماهنگ و فیلم‌های کوتاه صد ثانیه‌ای شرکت کردند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در دوره قبل این جشنواره، ۸ اثر از خراسان رضوی حائز رتبه برتر در کشور شدند، گفت: در خراسان رضوی ظرفیت‌های خوب هنری و فرهنگی بسیاری وجود دارد.

شایان ذکر است، کلیه هنرمندان سراسر استان جهت شرکت در این جشنواره‌ها می‌توانند به کانون‌های بسیج سطح استان خراسان رضوی مراجعه نمایند.

منبع: شرق نگار

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار