تصویب طرح بازآفرینی ۲ شهر استان قزوین

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب طرح بازآفرینی شهرهای محمودآباد نمونه و دانسفهان در کمیسیون ماده ۵ خبر داد و گفت: تعیین محدوده این شهرها مشخص شده و به دایره محلات هدف اضافه شدند.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳ 06 August 2024
به گزارش «تابناک قزوین» به نقل از ایرنا، وهاب میزانی اظهار کرد: استان قزوین دارای ۶ شهرستان، ۲۵ شهر و ۳۸ محله ناکارآمد است که ۱۵ شهر جزو محلات هدف بازآفرینی هستند و سایر شهر‌های استان نیز مراحل تصویب مناطق خود را طی می‌کنند.
 
وی ادامه داد: هم اکنون ۱۱ شهر استان قزوین دارای طرح بازآفرینی بوده و هشت شهر شامل سیردان، معلم کلایه، محمدیه، شریفیه، خاکعلی، بویین زهرا، شال و سگزآباد نیز در مرحله بازبینی قرار دارند.
 
وی با اشاره به اینکه در ۱۵ شهر استان ۳۸ محله ناکارآمد وجود دارد، خاطرنشان کرد: میزان بافت‌های فرسوده استان قزوین یک هزار و ۳۰۰ هکتار است که ۵۰۰ هکتار آن در شهر قزوین قرار دارد.
 
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی اضافه کرد: سال گذشته و برای تسهیلات مورد نیاز بافت از محل تبصره ۱۵ سهمیه استان ۱۲۹ واحد بود که این تعداد به ۳۲۵ واحد افزایش یافت و تاکنون نیز ۵۴ مورد این تسهیلات منجر به انعقاد قرارداد و معرفی به بانک شده و ۱۰۲ پرونده نیز در حال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار