نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید کشور:

برای ترویج فرهنگ ایثار باید از ظرفیت هنرمندان بهره جست

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شهدای شاخص و ملی استان قزوین، گفت: بایستی برای شهدا از ظرفیت هنرمندان جهت انجام اقدامات فرهنگی و هنری مهم و تاثیرگذار استفاده کرد و هرگونه تاخیر در این راه ضرر‌های زیادی به جامعه وارد می‌آورد.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶ 29 August 2024

به گزارش «تابناک قزوین» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم روز پنجشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قزوین در حوزه فیلمسازی با محوریت شهدا ضعف‌هایی دارد، چرا که با وجود شهیدان بزرگ این استان، اما تنها یک سریال در خصوص زندگی شهید خلبان سرلشکر بابایی ساخته شده است.

وی ادامه داد: شهیدان رجایی، عباس بابایی و حسین لشکری و بابایی تنها به این استان اختصاص ندارند بلکه آنان با شهادت خود مکتبی را به وجود آوردند و ضروری است تا آرمان‌ها و آرزو‌های دینی و اعتقادی آنها بیشتر مطرح شود.

حجت‌الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم تا هر ۲ سال برای یک شهید شاخص کار مهم فرهنگی و هنری اعم از موسیقی، تئاتر، فیلم و یا انیمیشن تولید شود و تحقق اعتبارات و بودجه‌ای آن نیز قطع به یقین صورت می‌گیرد.

این مسوول همچنین با بیان اینکه معماری فرهنگی ایثار و شهادت و ظاهرسازی در قزوین انجام شده، اما باید نماد‌های مهم دیگری نیز از این سه شهید بزرگوار ساخته و پرداخته شود، ادامه داد: این اقدامات باعث می‌شود زمینه آشنایی با شهیدان این استان حتی برای مسافرانی که وارد این شهر می‌شوند نیز صورت بگیرد.

وی در خصوص وضعیت موزه شهدای استان قزوین، افزود: این مرکز تمامی آثار باقیمانده از شهدا را در خود جای داده، اما این کار به صورت اصولی و استاندارد انجام نشده و نسل‌های بعدی هم متوجه این کم کاری‌ها در حوزه ایثار و شهدا می‌شوند و ما باید پاسخگوی آنها باشیم، لذا ضروری است تا به وضعیت موزه شهدا سرو سامان داده شود تا این مکان به صورت اساسی و اصولی به یک مرکز فرهنگی ایثار و شهدای استان قزوین تبدیل شود.

حجت‌الاسلام رمضانی ادامه داد: خاطرات شفاهی استان قزوین به خوبی ثبت شده و روند رو به جلویی نیز داشته، اما همچنان باید ادامه پیدا کند چرا که میانگین سنی والدین شهدا به ۸۵ سال رسیده و باید این خاطرات برای آیندگان نیز ثبت و ضبط شود.

این مسوول یادآور شد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تمامی مراکز استانی و شهرستانی تشکیل خواهد شد و توقع بسیار بالایی هم در این زمینه وجود دارد تا این شورا بتواند در جهت توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کار‌های مهمی انجام دهد.

به گفته این مسوول، رسانه ها، سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی کشور همگی در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار وظیفه دارند و باید اقدامات مهمی توسط آنها صورت گیرد.

حجت‌الاسلام رمضانی یادآور شد: طرح سپاس که در قزوین صورت گرفته، اقدام مناسب و مفیدی بوده، اما کار‌های زیربنایی‌تر و دراز مدتی برای تأثیرگذاری بیشتر آن باید انجام شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید کشور خاطرنشان کرد: ۲ اصل اساسی سیاست گذاری در بنیاد شهید از جمله سیاست خادم و مخدوم (خدمت گذاری بی منت) و همچنین کتمان بیان خدمات معیشتی و مادی برای خانواده شهدا از اصول مهمی هستند که باید به آن عمل شود و در این زمینه بایستی به بیان کار‌های اصلی و بزرگتر اکتفا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار