رشد صنعت آذربایجان‌شرقی در گرو حمایت از واحدهای دانش‌بنیان

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: برای دستیابی به استانی توسعه‌یافته‌ باید از واحدهای دانش‌بنیان و فناور با ارائهٔ مشوق‌هایی حمایت شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴ 19 August 2024

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، عبدالحمید سرتیپی، در دیدار با مدیران پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت تمرکز بر روی فعالیت‌های پارک علم و فناوری اظهار کرد: باید از ایده‌های نوآورانه متخصصان خلاق استفاده شود تا توسعه صنعتی استان با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان شکوفا شود.

وی با بیان این که برخی از شیوه‌های سنتی در حوزه صنعت باید تغییر یابد، گفت: اگر ارتباط اساتید و دانشگاهیان با واحدهای صنعتی افزایش یابد تحول چشمگیری در این حوزه ایجاد می‌شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: اداره کل صمت استان آماده همکاری برای توسعه ارتباط بین علم و صنعت است.

سرتیپی با بیان این که واحدهای صنعتی ناگزیر به حرکت به سمت ارتقای فناوری‌های خود هستند، تاکید کرد: در دنیا بر روی هوش مصنوعی کارهای زیادی انجام می شود که در این زمینه باید با ایجاد شبکه های مورد نیاز، کار سیستمی انجام شود تا صنعت استان توسعه یابد.

وی در خصوص موضوع واردات ماشین آلات صنعتی گفت: ساختار فناوری تفاوت زیادی کرده ‌به طوری که در گذشته برای راه‌اندازی یک واحد صنعتی، زمین بزرگی نیاز بود ولی اکنون ماشین آلات با تکنولوژی بالاتر و قدرت رقابتی بیشتر در فضایی کوچک راه‌اندازی می شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: در کنار تولیدکنندگان و صاحبان علم و فناوری با ایده‌های خلاقانه در بخش صنعت هستیم و با تمام توان از این واحدها حمایت می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار