توزیع بیش از ۴ هزار بسته فرهنگی برای زائران اربعین در مرز تمرچین

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان آذربایجان غربی گفت : ۴۵۰۰ بسته فرهنگی برای زائران اربعین حسینی در موکب رهروان شهدا مستقردر مرز تمرچین توسط همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان توزیع شده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲ 18 August 2024

حجت الاسلام داود میرزایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  تابناک آذربایجان غربی ضمن بیان اینکه امسال با قوت بیشتری کار برپایی موکب اربعین برنامه‌ریزی و اجرا شده است اظهار کرد: تاکنون ۱۱ هزار زائر اربعین اباعبدالله حسین (ع) از موکب رهروان شهدای اداره کل بنیاد شهید استان بازدید و از خدمات آن بهره مند شده اند.

 وی افزود: در راستای تحقق اهداف و مأموریت‌های بنیاد شهید، این اداره کل در اجرای برنامه‌های محوری (ملی و مذهبی)، فعالیت‌ها و برنامه‌های سازنده‌ای را تدوین و اجرایی کرده است که یکی از این برنامه‌ها، برپایی موکب اربعین حسینی(ع) به منظور زنده نگه داشتن نهضت عاشورای حسینی، یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ مقدس ایثار و شهادت است. 

 مدیرکل بنیاد شهید با بیان اینکه همکاران بنیاد شهید در موکب رهروان شهدا در حدود ۱۰۰ متر مربع فضا مشغول ارائه خدمات مختلف فرهنگی، ترویجی و پذیرایی هستند، اضافه کرد: تبیین سبک زندگی امام حسین (ع)، طرح بیعت هر زائر با یک شهید، قرائت زیارت عاشورا، تفال به وصیت‌نامه شهدا، طرح زیارت به نیابت از شهدا، اهدای پیشانی‌بند و بسته‌های فرهنگی ارتباط با زوار خارجی از طریق روایت گری ، توزیع چفیه و سربند، برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی، ارائه عکس شهدا و روایت‌گری از جمله فعالیت‌های این موکب است.

میرزایی هدف اصلی از برپایی موکب در بنیاد شهید را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواند و گفت: تصاویری از شهدا در اختیار زوار قرارمیگیرد که در طول مسیر همراه آنهاست این کار هم باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود و از طرفی هم هر زائر به نیابت از یک شهید زیارت می کند. 

وی همچنین در خصوص ارائه خدمات به جامعه ایثار و شهادت گفت: در کنار موکب، مهمانسرایی جهت خدمات رسانی به خانواده های شاهد و ایثارگر در نظر گرفته شده است.

گفتنی است: موکب رهروان شهدا به همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با هدف ارائه خدمات فرهنگی ،همچنان آماده میزبانی از زائران گرانقدر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار