شناسایی و حل مشکلات دانش‌آموزان از فلسفه تشکیل شورای دانش‌آموزی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت:شناسایی و حل مشکلات دانش‌آموزان فلسفه تشکیل شورای دانش‌آموزی است.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹ 18 August 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،«علی مطهری» مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی، در افتتاحیه انتخابات مجلس دانش آموزی استان گفت:شورای دانش آموزی بستر تحقق مهارت‌افزایی و زندگی اجتماعی است.

وی افزود:دانش آموزان باید با تفکر نقاد و نحوه مطالبه‌گری و نیز ارائه راهکار برای مشکلات موجود آشنایی داشته باشند و شورای دانش آموزی بهترین بستر برای این امر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت:مساله‌شناسی زیربنای مطالبه گری صحیح است، دانش آموزان باید ابتدا نسبت به شناخت مسائل پیرامون خود و به ویژه مدارس خود اهتمام داشته باشند و سپس در این خصوص به مطالبه گری از مسئولان بپردازند.

مطهری افزود:دانش آموز باوری در مدارس بایستی احیا شود و مسیر درست برای این موضوع نیز شورای دانش آموزی است.

وی گفت:نمایندگان شورای دانش آموزی در سطوح مختلف مدرسه، مناطق و استانی باید نسبت به مشکلات آگاهی کافی یابند و در این زمینه به آسیب‌های اجتماعی واقف باشند تا به این ترتیب توان رفع مشکل و آسیب‌ها را در خود ایجاد کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی ادامه داد:احترام به همسالان و رای دهندگان مهم‌ترین اصل در نمایندگی است. از همین دوران نوجوانی باید روش صحیح احترام به همنوعان وهم‌سالان به دانش آموزان آموخه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار