پرداخت ۸۰ درصد بودجه ارشاد آذربایجان شرقی به جریان‌های مردمی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ضریب بهره‌مندی فعالیت‌های مردمی در حوزه بودجه‌ای اداره کل در سه سال گذشته از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد ارتقا یافته و ما ۸۰ درصد بودجه را در اختیار جریان‌های مردمی قرار داده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴ 18 August 2024

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی در نشست با مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: سیاست و راهبرد دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی و به تبع آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه سال گذشته مبتنی بر مردمی‌سازی فرهنگ و عدالت فرهنگی بود و سعی ما در استان نیز اجرای این دو راهبرد در تمامی فعالیتها بوده است؛ در مردمی سازی فرهنگ ما به صورت متولی ورود نکردیم و با ریل گذاری و جهت دهی و پشتیبانی سعی در اجرای طرح داشته‌ایم.

وی افزود: ضریب بهره‌مندی فعالیت‌های مردمی در حوزه بودجه‌ای اداره کل در این مدت از 20 درصد به 80 درصد ارتقا یافته و ما 80 درصد بودجه را در اختیار جریان‌های مردمی قرار داده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، به فعالیت قرارگاه شهید آوینی اشاره کرد و گفت: با تزریق اعتبارات این قرارگاه زمینه برای پیشرانی فعالیت شهرستان‌ها فراهم شده و در شهرستانها بسیاری از جشنواره‌های فرهنگی و هنری احیا شده است.

بلاغی همچنین به اجرای دو دوره آموزش رایگاه هنر اشاره کرد و یادآور شد: دور اول در 3 شهرستان و دور دوم در 3 شهرستان کم برخوردار با حضور بیش از 3000 علاقه‌مند اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای طرح «یکصدا ایران» به عنوان یکی دیگر از طرح های محرومیت زدایی، گفت: حمایت از هنرمندان و اصحاب فرهنگ، رسانه و قرآن در قالب طرح‌های مختلف معیتشی از دیگر مواردی بود که در راستای اجرای طرح‌های عدالت فرهنگی انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار